*Prețul afișat este un preț recomandat, nu constituie o ofertă de preț și nu reprezintă prețul efectiv de vânzare. Prețurile efective de vânzare pot fi diferite de prețurile afișate mai sus. Vă rugăm să vă adresați distribuitorilor autorizați Honda pentru a primi o ofertă personalizată de preț.
*Prețul afișat este un preț recomandat, nu constituie o ofertă de preț și nu reprezintă prețul efectiv de vânzare. Prețurile efective de vânzare pot fi diferite de prețurile afișate mai sus. Vă rugăm să vă adresați distribuitorilor autorizați Honda pentru a primi o ofertă personalizată de preț.
*Prețul afișat este un preț recomandat, nu constituie o ofertă de preț și nu reprezintă prețul efectiv de vânzare. Prețurile efective de vânzare pot fi diferite de prețurile afișate mai sus. Vă rugăm să vă adresați distribuitorilor autorizați Honda pentru a primi o ofertă personalizată de preț.
*Prețul afișat este un preț recomandat, nu constituie o ofertă de preț și nu reprezintă prețul efectiv de vânzare. Prețurile efective de vânzare pot fi diferite de prețurile afișate mai sus. Vă rugăm să vă adresați distribuitorilor autorizați Honda pentru a primi o ofertă personalizată de preț.
*Prețul afișat este un preț recomandat, nu constituie o ofertă de preț și nu reprezintă prețul efectiv de vânzare. Prețurile efective de vânzare pot fi diferite de prețurile afișate mai sus. Vă rugăm să vă adresați distribuitorilor autorizați Honda pentru a primi o ofertă personalizată de preț.
*Prețul afișat este un preț recomandat, nu constituie o ofertă de preț și nu reprezintă prețul efectiv de vânzare. Prețurile efective de vânzare pot fi diferite de prețurile afișate mai sus. Vă rugăm să vă adresați distribuitorilor autorizați Honda pentru a primi o ofertă personalizată de preț.
*Prețul afișat este un preț recomandat, nu constituie o ofertă de preț și nu reprezintă prețul efectiv de vânzare. Prețurile efective de vânzare pot fi diferite de prețurile afișate mai sus. Vă rugăm să vă adresați distribuitorilor autorizați Honda pentru a primi o ofertă personalizată de preț.
Test Ride
Caută un dealer
Service
Comparator

Micul ghid
al șoferilor

Pentru folosirea scuterului de 125 cc

De ce scuter?

În primul rând, pentru eficiență: te miști ușor în trafic aglomerat, ajungi repede la destinație.
Apoi, e foarte ieftin: și de cumpărat, și de întreținut, și de utilizat. Consumă între 2 și 2,5 l/100 km!
Parcarea se face ușor și fără bătăi de cap. Și gratis!
Când te miști bine în trafic și ești activ, ai o bună-dispoziție care ține toată ziua.
Mersul pe scuter îți menține atenția trează, te ține concentrat și te pune într-o stare mentală optimă pentru muncă

Sunt convins, am trecut la scuter! Ce urmează?

În primul rând, să faci cele 10 ore obligatorii la o școală moto bună. Și să le iei foarte în serios!
Apoi, să te echipezi cât mai bine. Casca și mănușile se subînțeleg, dar ideal ar fi și o jachetă lejeră cu protecții și blugi moto. Plus încălțări ușoare, dar cu ceva protecții.
Controlul scuterului: accelerația este pe manșonul ghidonului drept, maneta de frână față e pe ghidonul drept, cea de frână spate pe cel stâng. Ambreiajul este automat: când accelerezi, se cuplează, când decelerezi, se decuplează.
Poziția corectă: mâinile cât mai relaxate și lejere pe ghidon, corpul susținut din șezutul pe șa și picioarele în podea. Cu cât stăm mai încordați, cu atât va fi mai greu să controlăm bine scuterul.
Privirea se orientează mereu departe în față sau în direcția în care vreau să merg. Nu fixez cu privirea obstacolele!

Siguranța pe scuter, episodul 1: De ce să alegi un scuter?

Bine, mă descurc cât de cât. Dar aș vrea să înțeleg mai bine cum se conduce!

La viteze mici, în trafic aglomerat, încearcă să accelerezi ușor și constant, controlându-ți viteza prin apăsarea ușoară a frânei spate, fără să închizi accelerația complet. Puterea la roată stabilizează scuterul și îți permite să-l controlezi precis.
Lasă scuterul să se încline sub tine, la viteză mică, în timp ce accelerezi ușor. Astfel, vei putea vira strâns cu încredere și cu precizie. Încearcă să ții mereu mâinile cât mai relaxate.
Pentru decelerări ușoare, mai ales la viteze mici, e suficientă frâna spate. Când vrei să decelerezi mai serios, folosești de fiecare dată ambele frâne.
La o frânare de urgență, frâna față e cea mai importantă. Punem ambele frâne, dar ne concentrăm pe frâna față. Ordinea comenzilor la frânarea de urgență: închidem accelerația, frână spate tare, frână față tare, dar neapărat progresiv! Niciodată nu bruscăm frâna față!
Ca să virezi la viteze mai mici, poți apăsa cu piciorul în podeaua scuterului pe partea pe care vrei să-l înclini. Când crește viteza (peste 30-40 km/h), ideal ar fi să folosești impulsul de virare pentru a înclina scuterul: un impuls scurt și ferm în ghidonul stâng (îl împing în față) va înclina scuterul în stânga, un impuls în ghidonul drept îl va înclina în dreapta. Acest impuls de virare se mai numește și countersteering.

Siguranța pe scuter, episodul 2: Echipamentul și controlul de bază

Am înțeles, am exersat și mă descurc. Dar am anumite situații în trafic când nu prea știu ce să fac!

Când merg în spații înguste, printre mașini oprite, sunt mereu atent la ce fac mașinile, la eventualele roți care virează spre mine sau uși care se deschid. Evit să trec printre bordura din dreapta și mașinile oprite, dacă se poate.
Când trec pe lângă mașini mari oprite, care-mi blochează vederea, încetinesc. De după colțul autobuzului oprit ar putea apărea un pieton neatent!
În trafic, sunt mereu conștient de tot ce este în jurul meu. Îmi verific frecvent unghiul mort, întorcând capul peste umăr. Încerc să mă țin departe de pericole și presupun că nimeni nu mă vede.
Evit să merg în paralel cu mașinile, stând astfel în unghiul lor mort.
Când trebuie să trec peste șine de tramvai, le abordez mereu cât mai aproape de perpendicular, ca să nu-mi alunece roțile pe ele.
La drum întins, merg cu viteza traficului. Evit, pe cât posibil, să formez un „dop” în spatele meu, pentru că mă voi expune depășirilor agresive, asupra cărora nu am niciun control.
Pe ploaie, fac totul mai lin, evitând să bruschez orice comandă. Dacă e frig, e bine să fiu echipat: când sunt ud și înghețat tind să fac greșeli și să nu mai fiu atent.
Cu pasager, merg cu extra atenție. Instruiesc pasagerul să se țină bine și să fie atent la drum, ca să se aștepte la eventualele viraje sau frânări. Evit să iau pasager cât timp nu am acumulat destulă experiență.

Siguranța pe scuter, episodul 3: Manevrarea scuterului în trafic

PCX 125 – Modern și avansat

Noul PCX 125 este dotat cu Smart Key, priză USB C, Honda Selectable Torque Control (HSTC) și ABS, un motor mai puternic (12.5CP) ce oferă un consum mix de doar 2.1 l/100km și mai mult spațiu de depozitare sub șa (30.4 l). În plus sistemul de iluminiare full LED cu lumini de zi te ajută sa vezi și să fii văzut.

Siguranța pe scuter, episodul 4: Siguranța în trafic intens

Forza 125 – Detaliile fac diferența

Honda Selectable Torque Control (HSTC) și sistemul ABS mențin aderența pneului spate, sistemul Smart Key și parbrizul reglabil electric (cursă 180 mm) oferă confort și versatilitate, iar farurile LED oferă vizibilitate și o imagine impunătoare. În plus spațiul de depozitare de sub șa poate acomoda 2 căști integrale, iar în compartimentul pentru mănuși vei găsi un port USB C pentru a-ți încărca telefonul.

SH 125 i – Mobilitate ultra-modernă

Honda SH125i este un lider datorită stilului său sportiv și modern, cu un motor mai puternic (13CP) și mai eficient (consum mixt 2.2l/100km) compatibil Euro 5 și rezervorul de 7l montat sub podea oferă o autonomie de până peste 300km cu un plin.

Siguranța pe scuter, episodul 5: Personalizarea scuterului

SH Mode 125 – Partenerul perfect

Dimensiunile compacte, construcția practică și costurile reduse de întreținere fac din SH Mode 125 partenerul perfect pentru viața urbană agitată. Vine echipat cu far LED și mult spațiu pentru picioare, spațiu de depozitare sub șa de 18.5l, spațiu pentru mănuși cu port USB C și funcția Smart Key.

O nouă eră a mobilității

În ritmul alert al vieții de zi cu zi, un scuter de 125 cc este partenerul perfect pentru a te deplasa rapid și cu ușurință prin aglomerația urbană.