Test Ride
Caută un dealer
Service
Comparator

Meniul zilei

Dacă ești rider începător și cauți o primă motocicletă, ai de unde alege, fie că te orientezi spre piața de motociclete rulate, fie că vrei una nou-nouță. Iată un scurt ghid al modelelor noi Honda care se potrivesc motocicliștilor fără experiență (dar nu numai). Toate modelele sunt eligibile și prin Programul RABLA Moto 2020.

Dacă ai până în 24 de ani, va trebui să-ți iei inițial permisul de categorie A2, care implică o motocicletă cu o putere maximă de 48 CP. Dacă ai peste această vârstă, poți lua direct categoria A, fără să fii limitat legal la ce motocicletă poți conduce, dar, evident, ar trebui să-ți folosești rațiunea și să-ți iei o motocicletă facilă, simplă, care să nu te pună în dificultate. Honda este, probabil, constructorul cu cele mai multe modele adecvate pentru începători, indiferent de categoria la care sunt limitați aceștia. Iată o scurtă selecție a acestor modele.

Honda CB125R este un model recent, cu o estetică în noul stil Neo Sports Cafe, aducând aminte, de fratele mai mare CB1000R. Are și componente foarte interesante pentru această categorie, precum furca inversată și etrierul de frână radial. Motorul de 125 cmc, dezvoltă o putere de 13 CP și un cuplu de 10 Nm, pentru o viteză maximă care depășește 100 km/h și un consum declarat de 2,1 l/100 km, ceea duce la o autonomie de aproape 500 km. Cântărește doar 126 kg și are o înălțime a șeii 816 mm, ceea ce o face ideală pentru începători, mai ales pentru cei mai scunzi. Costă 4.650 de euro și se încadrează atât în limitele categoriei A2, cât și în cele ale categoriei A1 (care se poate lua de la 16 ani).

Honda CB500F

Popularul roadster se încadrează la fix în limitele categoriei A2, cu ai săi 48 CP dezvoltați de motorul cu doi cilindri paraleli, de 471 cmc. Are dimensiuni de motocicletă „full-size”, dar păstrează facilitatea pilotajului necesară unui rider fără experiență. Cântărește 189 kg, are un disc de frână de 320 mm pe față și ABS, lumini cu LED și consumă 3,5 l/100 km. Costă 6.350 de euro.

Honda CB300R face parte din aceeași familie Neo Sports Cafe, se încadrează în limitele categoriei A2 și are același stil nou și cool al naked-urilor Honda, care combină excelent elementele retro cu designul modern. Motorul cu doi cilindri paraleli, de 286 cmc, răcit cu lichid, dezvoltă 31 CP și 27,5 Nm, pentru o masă de 143 kg și un consum de 3,3 l/100 km. Componentele sunt la același nivel înalt pentru categorie, cu furcă inversată și etrier radial pe față, plus lumini cu LED. CB300R costă 5.550 de euro.

Honda CB500X face parte din aceeași familie cu CB500F, cu care împarte motorul, cadrul și o mulțime de alte componente. Este la fel de ușor de strunit pentru rideri fără experiență, dar are o gardă la sol mai mare, suspensii cu cursă mai lungă și o roată față de 19’’, pentru cei care vor să se distreze și în afara asfaltului. Are și un parbriz de dimensiuni respectabile, fiind cea mai potrivită motocicletă pentru călătorii lungi din gama CB500. Cântărește 197 kg, are un rezervor de 17,7 litri (care ar trebui să asigure o autonomie de aproximativ 500 km la consumul de 3,6 l/100 km) și costă 6.850 euro.

Honda CRF250L

Începătorii care visează la aventuri serioase în off-road vor alege cu siguranță CRF250L. Este vorba de o motocicletă de enduro, modificată pentru un plus de facilitate în pilotaj pe stradă și în off-road, astfel încât se descurcă la fel de bine într-un oraș aglomerat sau pe cărări înguste de munte. Cântărește doar 146 kg, iar motorul monocilindric dezvoltă 25 CP și 22,6 Nm. Are roți de 21 de inci pe față și 18 inci pe spate – dimensiunile standard pentru motociclete enduro, suspensii făcute pentru teren dificil și costă 5.550 de euro.

Honda CBR500R

Sportiva familiei CB500 este complet carenată, semănând foarte mult cu superbike-ul CBR1000RR. Arată foarte dinamic și interesant, dar este la fel de prietenoasă ca suratele sale din gamă, cu care împarte motorul și cadrul. Așadar, tot 48 CP, pentru o masă proprie de 192 kg, o șa joasă, de doar 785 mm, cu un preț de listă de 6.950 de euro.

Honda Rebel 500

Cei care vor o primă motocicletă foarte facilă, cu o șa extra joasă, nu prea au cum să găsească ceva mai potrivit decât Honda Rebel. Este un mini-cruiser lejer, cu o șa aflată la doar 690 mm de sol și cu motorul gamei CB500, de 471 cmc, 46 CP și 43 Nm. E simplă, facilă, foarte durabilă și are un aer cool. Cântărește 190 kg cu plinurile făcute, are ABS, slipper clutch, display digital (LCD), lumini LED și costă începând de la 6.550 de euro.

Honda NC750X

Modelul adventure are un motor cu doi cilindri paraleli, de 750 cmc, care dezvoltă 55 CP, ceea ce înseamnă că necesită categoria A pentru a fi condus. Dar facilitatea este cuvântul de ordine, cu un centru de greutate foarte jos și un motor plin de cuplu (68 Nm), dar foarte lin și rafinat. Consumă doar 3,5 l/100 km, deși poate rula o zi întreagă la viteze de autostradă, fără să-și obosească riderul. Opțional, poate primi transmisia automată DCT cu dublu ambreiaj, pentru un plus de facilitate. Costă 7.650 euro (8.650 euro varianta cu DCT).

Honda Forza 300 este un scuter de cilindree medie cu dotări foarte interesante, printre care amintim parbrizul reglabil electric (specific motocicletelor touring premium), farurile cu LED, pornire keyless (denumită de Honda Smart Key) și topcase. Motorul cu un cilindru dezvoltă 25 CP și 27 Nm și scuterul costă 6.350 de euro.

Honda PCX125

Vehicul utilitar prin excelență, dar cu o anume aură cool, PCX125 s-a vândut în peste 145.000 de exemplare de când s-a lansat prima dată, în 2010. Este și acum singurul scuter cu sistem Start&Stop, consumă foarte puțin (2,1 l/100 km), este prevăzut cu ABS și motorul monocilindric dezvoltă 12 CP. Are transmisie automată și ambreiaj centrifugal și cântărește 130 kg. Costă 3.350 de euro.

Honda Monkey

Dacă ești un nostalgic convins, sau pur și simplu vrei ceva complet diferit, poți opta pentru clasicul Honda Monkey, readus la viață anul acesta de constructorul nipon. Apărută pentru prima dată în 1964, originala serie Monkey a devenit un model-cult și actualul model păstrează întocmai stilul de acum 55 de ani, dar cu tehnologie cât se poate de actuală. Motorul cu un cilindru, de 125 cmc, dezvoltă 9,4 CP și 11 Nm, pentru o masă proprie de doar 107 kg. Roțile sunt mici, de 12 inci, șaua are o înălțime de doar 776 mm și motocicleta consumă doar 1,5 l/100 km. E incredibil de ușor de controlat și costă 4.350 de euro.

Honda Super Cub este varianta modernă a unuia dintre cele mai populare și mai durabile vehicule motorizate pe două roți care a existat vreodată. Noul Super Cub are un motor de 10 CP, transmisie cu patru trepte și ambreiaj centrifugal automat, respectă normele Euro 4, ca tot restul gamei Honda, și costă 3.950 de euro.