Test Ride
Caută un dealer
Service
Comparator

Istoria Gold Wing și Noua Tehnologie pentru 2022

HONDA GOLD WING DOMINĂ SCENA

 

La mijlocul lunii octombrie, în 1974, Salonul Motocicletelor de la Köln își deschidea porțile. Multe modele au atras atenția atenția presei în acel an, inclusiv noul CB400F. Cu toate acestea, un singur model a reușit să atragă toată atenția. Motocicleta în cauză, Honda GL1000 Gold Wing, urma să scrie un nou capitol în istoria motocicletelor.

Deși încă se bucura de succesul revoluționarului CB750, Honda nu s-a mulțumit cu atât. Astfel, în 1972, compania a înființat un departament de cercetare și dezvoltare pentru a dezvolta o motocicletă emblematică complet nouă.

Designerul japonez Shoichiro Irimajiri a fost ales lider de proiect. Acesta avusese succes atât în competițiile pe două roți, cât și în cele pe patru roți. Pentru acest proiect, avea să combine cele mai avansate tehnologii din ambele lumi.

În 1975, Honda Gold Wing a fost prima motocicletă în patru timpi cu răcire cu apă. Motorul cu 4 cilindri în linie avea transmisia prin cardan. Avea multiple funcționalități interesante inclusiv o manetă de pornire ascunsă în rezervor. 

La acea vreme, Harley-Davidson domina piața touring ​​din SUA. Indiferent de problemele de fiabilitate, loialitatea față de brand îi ajuta să vândă mai multe modele decât alternative mai scumpe, precum BMW R90/6, sau mai exotice, precum Moto Guzzi Eldorado.

Noul GL1000 era rapid, mai fiabil și incredibil de confortabil la drum lung. Doar cinci ani mai târziu, în urma mai multor actualizări, Honda a lansat GL1100 Interstate, care a schimbat jocul.

La șase ani de la Salonul de la Köln, în 1980, Gold Wing Interstate a devenit prima motocicletă japoneză cu kit complet de touring produsă în serie, ridicându-se la un complet alt nivel.

La lansarea sa din 1975, Honda Gold Wing redefinise motocicleta de touring. Acum, aproape 50 de ani mai târziu, Gold Wing rămâne un etalon.

Când vine vorba despre manevrarea la viteză redusă sau pornirile mai riscante din rampă cu motocicleta complet încărcată, piloții de Gold Wing nu își mai fac griji de ceva timp. Asistența la pornirea în rampă (HSA) împiedică înclinarea motocicletei în momentul delicat dintre eliberarea frânelor și accelerare. HSA este acum o dotare standard pe toate modelele.

Datorită aspectului mai elegant și futurist, dar și a manevrabilității mai agere, noul Gold Wing se află în vârful lanțului trofic la capitolul călătorii de lux cu motocicleta. 

 

Dotari Gold Wing

1. Parbriz electric

Vei observa câteva lucruri interesante la parbrizul Gold Wing. În primul rând, este controlat electric, mișcându-se atât în ​​sus, cât și în jos pe un interval de 12,5 cm pentru Gold Wing Tour (10,4 cm pentru Gold Wing) și își schimbă unghiul pe măsură ce se ridică și coboară. În plus, memorează automat ultima setare. Pentru că stai mai aproape de parbriz, acesta are un profil mai îngust, mai jos și mai sport, dar oferă totuși o protecție excelentă.

2. Etriere de frână față duble radiale

Etrierele duble de frână de pe Gold Wing sunt montate similar cu cele ale motocicletei noastre de curse MotoGP, Campionul Mondial RC213V. De ce? Montarea mai rigidă reduce flexia etrierului și îmbunătățește puterea și senzația de frânare.

3. Motor

Motorul orizontal în șase cilindri al lui Gold Wing este renumit pentru cât este de fin și puternic. Cea mai recentă versiune are un design de 1833 cc care este cu peste 5,9 kg mai ușor decât generația anterioară (mai mult de 3,6 kg pentru versiunile DCT).

4. Mânere de prindere integrate pentru pasager

Odată ce un pasager a călătorit cu un Gold Wing, nu mai este cale de întoarcere. Elementele de design funcțional, cum ar fi mânerele integrate pentru pasager, creează o experiență de călătorie plăcută pentru copilotul dumneavoastră, mai ales în timpul călătoriilor lungi.

5. Spătar nou pentru pasager 

Am modificat unghiul spătarului pentru pasager la modelele noastre Tour (de la 17 grade la 24,5 grade), am crescut înălțimea acestuia și am adăugat mai multă pernă. A fost întotdeauna o banchetă grozavă, dar acum este la fel ca scaunul tău preferat de acasă!

Și mai mult de atât

6. Portbagaj mai mare

Portbagajul Gold Wing are acum 61 de litri, cu 11 litri mai mult decât modelul din 2020. Asta înseamnă că, în majoritatea cazurilor, poți stoca două căști integrale XXL acolo. Combinate, portbagajul și cutiile de stocare îți oferă 121 de litri de depozitare, suficient să-ți iei cu tine tot ce ai nevoie în călătoriile de weekend. Accesoriile disponibile includ: lumină interioară cu pornire automată, suport pentru bagaje și multe altele.

7. HomeLink®

Disponibil ca dotare opțională, HomeLink® îți permite să integrezi noul tău Gold Wing cu dispozitivele din casă. Un exemplu tipic: poți deschide ușa garajului casei tale fără niciun controler dedicat – doar atinge un comutator de pe consola centrală a motocicletei tale. Simplu și fără bătăi de cap.

8. Audio

Noul sistem audio de pe Gold Wing este un exemplu excelent de tehnologie de ultimă generație. Pe lângă ascultarea muzicii, cu ajutorul unui dispozitiv Bluetooth*, poți efectua sau răspunde la apeluri telefonice fără să îți scoți casca. Pe lângă un conector USB standard, opțiunile includ un comutator separat de control audio pentru pasager, amplificator și difuzoare de mare putere, radio prin satelit Sirius XM®, radio CB și multe altele. În plus, găsești un al doilea conector USB în cutia din stânga a tuturor modelelor Gold Wing.

9. Țevi de eșapament cu perete dublu

Poate crezi că am făcut acest update doar din motive estetice, dar într-o zi fierbinte, țevile de evacuare cu un singur perete pot radia multă căldură. Designul cu pereți dubli al lui Gold Wing păstrează lucrurile mai răcoroase. În plus, ajută la producerea celui mai bun sunet de Gold Wing pe care l-am creat vreodată. 

10. Manșoane din aluminiu pentru cilindri

Manșoanele din aluminiu de înaltă rezistență ale cilindrilor ajută la reducerea greutății, la creșterea eficienței de răcire și la reducerea lungimii motorului. Alezajul cilindrului de 73 mm și arborele cotit scurt, de înaltă rezistență, ajută, de asemenea, să facă motorul mai compact.

Honda Gold Wing 2022 este Simbolul Motocicletelor Touring de Lux

Vechea zicală „dacă nu este stricat, nu-l repara” nu se aplică la Honda. Nefiind un brand cunoscut pentru stilul prea relaxat, producătorul a modernizat complet rapidul Grand Tourer din 2018.

Deși era deja în fruntea motocicletelor touring de lux, îmbunătățirile aduse s-au dovedit a fi fost absolut remarcabile. Gold Wing-ul de astăzi este mai ușor, mai rapid și mai eficient din punct de vedere al consumului de combustibil. De asemenea, are o manevrabilitate mai bună și este echipată mai luxos. 

Sursa de alimentare rămâne turbina Gold Wing cu 123 CP la doar 5500 rpm. Transmisia de la motorul de 1833 cmc cu șase cilindri în linie este mai sportivă, cu un cuplu mai mare la intervalul mediu.

Injecția avansată de combustibil și accelerația Ride by wire sunt principalele elemente care au îmbunătățit radical modelului Gold Wing. Acest sistem a permis introducerea a patru moduri de rulare și a sistemului selectabil de control al cuplului de la Honda (HSTC), dotare standard pentru modelul GL Tour.

Totuși, poate cele mai vizibile schimbări apar în zona șasiului și suspensiei. Noua furcă frontală Showa Double-Wishbone și amortizorul spate Pro-Link oferă o suspensie lină  și predictibilă.

Și, să nu uităm, modelul din 2022 este cu 36 de kg mai ușor decât cel din 2018. Așadar, toate aceste îmbunătățiri aduc noul Gold Wing la un total de 383 kg. Aproape incredibil.

Așa cum te-ai aștepta, împreună cu îmbunătățirea confortului, a informațiilor și a divertismentului, te vei bucura de o călătorie de primă clasă indiferent de destinație.

Pentru 2022, Honda oferă patru variante ale modelului GL 1800. Gold Wing Tour este acum singurul model care oferă o cutie de viteze manuală cu 6 trepte cu mod de marșarier. În comparație cu el, Tour DCT, Tour Airbag DCT și Gold Wing DCT au toate revoluționara cutie automată Honda cu 7 trepte. De asemenea, fiecare dintre cele trei modele DCT oferă Walking Mode față și spate pentru o parcare relaxată de fiecare dată.

Când vine vorba despre manevrarea la viteză redusă, sau pornirile mai riscante din rampă cu motocicletă complet încărcată, piloții de Gold Wing nu își mai fac griji de ceva timp. Asistența la pornirea în rampă (HSA) împiedică înclinarea motocicletei în momentul dintre eliberarea frânelor și accelerație. HSA este acum o dotare standard pe toate modelele.

Datorită aspectului mai elegant și futurist, dar și a manevrabilității mai agere, noul Gold Wing se află în topul călătoriilor de lux cu motocicleta.

Istoria Gold Wing

1975

Turneul lansării legendei are loc în SUA și Europa. Progresele tehnologice au un mare succes în presă și, chiar dacă publicul ezită puțin, Honda vinde 5000 de unități.

1979

Cu peste 80% din producția Gold Wing ajungând în showroom-urile americane, Honda deschide o nouă unitate de producție în Marysville, Ohio. Scena este pregătită pentru un nou capitol din istoria Gold Wing.

1984

Motorul Gold Wing are acum 1200 cmc și încorporează reglarea hidraulică a supapelor. O roată față de 16 inci completează șasiul mai rigid reproiectat, brațul oscilant și upgrade-ul suspensiei. Rezultatul este o direcție ușoară, precisă, de top.

1990

Un model SE se alătură gamei, iar ambele motociclete au parte de revizuiri ale admisiei și ale camei, furci îmbunătățite și caroserie îmbunătățită. De asemenea, un model Gold Wing 15th Anniversary Special Edition (GL1500SE) se alătură pentru scurt timp gamei.

1995

Este din nou timpul pentru aniversare și cu 20 de ani sub egida Honda, toate cele trei motociclete Wing primesc tratamentul comemorativ cu ornamente aurii. Trio-ul beneficiază de o înălțime mai mică a scaunului și de o suspensie mai sport.

1998

Rămânând neschimbat timp de trei sezoane, este liniște pe frontul Gold Wing până pe 10 octombrie 2000, când primul GL1800 iese de pe linia de asamblare din Marysville, Ohio.

2001

GL1800cc care primește o reproiectare de la anvelope în sus face ca termenul „totul nou” să fie redundant. Cadrul cu secțiune din aluminiu este o premieră pentru o motocicletă de touring, iar motorul de 118 CP nu are egal. Fiind atât de avansat, Honda a solicitat 20 de brevete pentru a acoperi inovațiile tehnologice.

2005

Se împlinesc 30 de ani de când Honda a lansat pentru prima dată Gold Wing. Ediția Specială Anniversary este disponibilă în cinci opțiuni de culori metalice. Honda celebrează, de asemenea, producția a peste 500.000 de modele Wing.

2012

Anul acesta se lansează modelul mai ușor și mai agresiv F6B, gata să capteze o cu totul nouă generație de fani. Motocicleta este un GL1800 standard minus 28 kg de echipament, reducându-și greutatea la 381 kg.

2017

A șasea generație Wing este mai rapidă, mai ușoară și mai eficientă din punct de vedere al consumului de combustibil. Caroseria sa este mai elegantă și ergonomică pentru șofer și pasager, mai opulentă și mai spațioasă. Modelul 2018 cu cutie automată DCT opțională cu 7 trepte scrie un nou capitol în touring-ul de lux pe două roți.

2019

Modelul Wing subțire de anul acesta este disponibil în cinci modele și șase opțiuni de culoare. Acestea includ metalul în două tonuri și schimbătorul Darkness Black Metallic.

2022

La aproape 50 de ani după ce primul Gold Wing a zguduit lumea turneelor, Honda continuă să producă simbolul pentru motocicletele touring de lux. Motorul mai rapid și mai ușor rămâne un punct de referință pentru puterea lină a turbinei. O gamă de patru modele include un model manual și trei variante DCT cu patru opțiuni de culoare.

Bucură-te la maximum de călătoria ta – Tehnologia din spatele noului Gold Wing

Înainte de finalizarea noului GL 1800, echipa de cercetare și dezvoltare Honda a trebuit să solicite nu mai puțin de 20 de brevete. Este acest lucru o surpriză? Nu, dacă luăm în considerare că Honda Gold Wing a depășit limitele de design încă de când a revoluționat prima dată lumea motocicletelor în 1975.

Gold Wing GL1800 și-a reconfirmat statutul de cel mai sofisticat Grand Tourer din lume. Ca de obicei, Honda a continuat să deschidă noi drumuri. Datorită inovațiilor continue, Gold Wing este propria lui ligă.

Ce funcționalități aduce ultimul Gold Wing?

Lista dispozitivelor de înaltă tehnologie de pe cel mai recent GL1800 este mai mult decât impresionantă. Acestea variază de la funcții de siguranță precum verificarea automată a presiunii în anvelope și asistența la pornirea din rampă (HSA), până la conectivitate Bluetooth pe multiple canale.

Când vine vorba de conectivitate, Gold Wing aduce încă o nouă premieră în industrie prin includerea „Apple Car Play”. Motocicliștii se pot conecta acum cu aproape orice smartphone de pe piață, fie iPhone sau Android.

Este ușor să asociezi până la 3 conexiuni Bluetooth pentru utilizare simultană cu ajutorul tutorialelor video care te vor ghida prin fiecare pas.

Același lucru este valabil și pentru sistemul audio/navigație. Actualizarea software-ului Wings poate suna ca o treabă pentru un tehnician, dar un video Honda explicativ te va ghida prin întreg procesul.

Acest ultim videoclip este foarte util, deoarece, deși poți utiliza sistemul de navigare prin satelit de pe telefon, Gold Wing are software de navigație independent. În plus, sistemul are o busolă giroscopică, ceea ce înseamnă că nu se va opri din funcționare în tuneluri. Mai mult de atât, vine și cu zece ani de actualizări gratuite ale software-ului pentru hărți.

Conducerea celei mai sofisticate motociclete de touring este o experiență infinit mai bună atunci când profiți de întregul său potențial. Honda Videos se va asigura că te îndrepți în direcția corectă.

Honda Gold Wing: Ce este nou în 2022?

Includerea accelerației Ride-by-wire deschide calea pentru patru moduri de condus și pentru Honda Selectable Torque Control (HSTC). O mai bună cunoaștere a modelului Gold Wing dezvăluie și cadrul de ultimă generație fabricat din aluminiu turnat sub presiune.

Datorită suspensiei îmbunătățite pe față cu brațe duble, motorul mai ușor cu 59 kg este mutat în față. Această procedură mărește confortul conducătorului și pasagerului și îmbunătățește direcția.

Pentru 2022, Grand Tourer-ul Honda este disponibil în patru modele. Începând cu modelul de bază, Gold Wing Automatic DCT trece de la manual la DCT, legendara transmisie automată cu dublu ambreiaj cu 7 trepte de la Honda. Acest model este disponibil în Matte Nightshade Blue și include detalii contrastante ale motorului roșu.

Urmează Gold Wing Tour. Acesta este singurul din gama Gold Wing care oferă o cutie de viteze manuală cu 6 trepte. În plus, Tour este disponibil în Ultra Blue Metallic și Metallic Black.

Al treilea este Gold Wing Tour Automatic DCT. Acest model are aceleași specificații ca modelul Tour manual, dar are standard cutia de viteze automată DCT cu 7 trepte. Acest model este disponibil și în Blue și Black Metal Flake.

Ultimul este modelul de top din gamă Gold Wing Tour Airbag Automatic DCT. După cum sugerează și numele, obțineți cutia de viteze automată cu dublu ambreiaj de la Honda și cea mai bună funcționalitate pentru siguranța pilotului: un airbag. Pentru 2022, acest model este disponibil în Ultra Blue Metallic.

Misiune imposibila? Nu pentru Gold Wing.

Reputația Honda pentru calitate și fiabilitate Honda este legendară, dar hai să vorbim despre tehnologie. În 1969, CB750 a șocat lumea, fiind prima motocicletă cu patru cilindri, frână pe disc și pornire electrică produsă în serie.

 

În 1975, Gold Wing GL1000 a continuat să depășească limitele motocicletelor și încă merge mai departe și astăzi. De la dezvoltarea de funcționalități inovatoare pentru pilot, până la proiectarea tehnologiilor necesare pentru aceste inovații, Honda Gold Wing a fost și va fi în continuare un lider.

Gold Wing a evoluat de la un naked bike de 1000 cmc cu patru cilindri în linie la un grand tourer de 1800 cmc, cu 6 cilindri, plin de caroserie. Acum este în top în lumea motocicletelor touring de lux.

Transmisia automată DCT a noului Gold Wing, suspensia radicală, dispozitivele electronice de asistență pentru conducere și centrul de infotainment, toate se combină pentru a crea o motocicletă de touring în fruntea tuturor.

În fiecare etapă a evoluției sale de 47 de ani, Gold Wing a oferit o experiență de călătorie de neegalat. Datorită filozofiei Honda „dacă nu există, creează-o”, lumea motocicletelor de touring a atins noi culmi, care până acum erau considerate imposibile.