Test Ride
Caută un dealer
Service
Comparator

Alegerea ideală
pentru un începător

Gama motoarelor de 500 cc

Alegerea ideală pentru un începător

Lipsa de experiență a începătorilor din zilele noastre poate fi foarte bine compensată de progresele tehnologice de care ne putem bucura. Acum o motocicletă de 500 cc este ideală pentru un posesor de permis A2 sau A. Cu motoare prietenoase și iertătoare cu cei ale căror mâini nu se pricep încă prea bine să strunească gazul și ambreiajul, oferă totodată suficientă putere încât să te bucuri de tot ce oferă motociclismul.

Honda este unul dintre brandurile cu o ofertă generoasă din clasa motoarelor de 500 cc și maxim 35 kW, potrivite și pentru categoria A2. Lansat în 2013, trio-ul format din CB500F, CB500X și CRB500R, la care se adaugă îndrăgitul CMX500 (cunoscut mai degrabă ca Honda Rebel) aduc plăcerea plimbărilor pe două roți pentru mulți ”boboci” abia ieșiți din școală.

Toate aceste modele din gama motocicletelor de 500 au fost adaptate astfel încât să se respecte normele de poluare Euro 5. Toate sunt eligibile pentru finanțare prin programul RABLA Moto și toate au în dotările standard tehnologii precum ABS, Slipper Clutch, Lumini LED și Display LCD. Anul 2022 vine și cu alte upgrade-uri pentru această gamă, printre care:

  • Furcă Showa de 41 mm mm Separate Function Fork Big Piston (SFF-BP) USD
  • Noi discuri duble de 296 mm, potrivite cu etrierele Nissin cu două/patru pistoane cu montare radială
  • Roți și braț basculant mai ușoare,
  • LED-urile farurilor mai puternice și luminile indicatoare de poziție față oferă o vizibilitate mai bună
  • Noi apărătoare de noroi ”moștenite” de la CB650R
  • Roată din față reproiectată și un radiator mai ușor, care reduc greutatea,
  • Noi setări de injecție de combustibil, care îmbunătățesc caracterul motorului.

Dacă îți cauți prima motocicletă și consideri că un motor de 500 cc este ceea ce îți trebuie, iată mai jos o scurtă prezentare pentru fiecare dintre aceste modele, fiecare destinat unui alt tip de motociclist.

CB500F – Exploratorul urban

 

Naked-ul CB500F – lansat în 2013 alături de CB500X și CBR500R – s-a dovedit o rețetă de succes pentru Honda, la fel de populară și astăzi.

Caracterizat de mulți ca un motor distractiv, simplu și ușor de condus, CB500F poate fi potrivit pentru un începător care își dezvoltă aptitudinile de motociclist, depășind așteptările pe care le poți avea de la o motocicleta entry-level.

Este o motocicletă prietenoasă, cu o greutate de numai 189 kg și o înălțime la șa de 785 cm, fiind ușor de gestionat de orice tip de motociclist. Rezervorul de 17 l, combinat cu un consum foarte bun oferă o autonomie de până la 480 km.

Cu o putere maxima de 35kW, care o face potrivită și pentru deținătorii de permis categorie A2, motorul CB500F a fost îmbunătățit în 2019, adăugându-i-se încă 4% din putere și un cuplu dezvoltat uniform între 3.000 – 7.000 rpm.

 

CB500X – Micul aventurier

 

Dacă vrei aventură pe două roți cu un motor de numai 500 cc și te gândești că nu se poate, CB500X de la Honda te bate pe umăr și te provoacă să îl pui la încercare. Din 2013 când a fost lansat și până în prezent, Honda a îmbunătățit acest model, aducându-l în punctul în care abilitățile sale de adventure nu pot fi contestate. Aerodinamica sa a fost îmbunătățită, iar modificările aduse carenelor, unghiului de bracaj și chiar modificările aduse șeii (de 830 cm) au făcut din acest model unul foarte ușor de manevrat, dar adaptat, totodată, celor care doreau un”mic adventure”.

Roata din față de 19 inci, cuplată cu roata spate de 17 inci și cu o suspensie care are o cursă lungă, asigură o manevrabilitate surpinzător de facilă în spațiile înguste, extrem de stabilă chiar și în afara șoselei.

Cu un motor bicilindru plin de viață, CB500X este una dintre cele mai versatile motociclete, compatibilă și cu categoria de permis A2.

Șasiul este astfel conceput încât să fie comod și la drumuri scurte, prin oraș, și la drumuri lungi și chiar pe autostrăzi. Cu CB500X ai partenerul ideal și pentru naveta zilnică și pentru drumuri aventuroase de weekend.

Rezervorul de 17l îi oferă o autonomie de 480 de km, care satisfice chiar și cerințele celor carora le place să se abată de la drumurile ”bătute”.

 

CBR500R – Fiorosul “de buzunar”

 

Arată ca o sportivă, se aude ca o sportivă, îți dă senzația unei sportive în timp ce o conduci și cu toate acestea, are doar 500 cc și este eligibilă pentru cei care au permis A2. Este vorba despre cea mai ”nervoasă” componentă din trioul de 500 Honda – CBR500R.

Concepută pentru cei care preferă motociclismul sportiv, dar știu că senzațiile nu au la bază numai puterea motorului, CBR500R este partenerul ideal și în weekenduri cu adrenalină moto și în zilele obișnuite când trebuie să ajungi rapid la birou.

Motorul mic vine cu nenumărate avantaje de care nu te gândeai că te poți bucura când conduci o sportivă, printre care consum redus de combustibil, costuri de întreținere mici. Inginerii Honda i-au adus constant îmbunătățiri, motorul mai mic fiind ajutat de reglajele care îl fac să ofere performanțe puternice încă de la turații joase.

Dincolo de motorul adaptat la dorințele unui motociclist care iubeste senzația oferită de o motocicletă sport, furca frontală, suspensiile și toba de eșapament sunt numai câteva dintre elementele care completează experiența pe care o oferă aceast ”mic fioros”. Motorul care produce 35kW o face accesibilă posesorilor de permis A2, iar greutatea de 192 kg și șaua de 785 cm fac să se potrivească motocicliștilor de orice statură.

 

 

CMX500 – Rebelul cu stil

 

Model dezvoltat inițial în America de Nord, Rebel 500 a câștigat rapid tinerii motocicliști din întreaga lume. Beneficiază de atenția inginerilor Honda în tot ceea ce privește siguranța și dezvoltarea componentelor tehnice, dar oferă în plus senzația inconfundabilă a unui cruiser pentru cei care văd în motociclism un stil de viață special.

Este unul dintre motoarele Honda preferate de cei care au permis de categorie A2, de motocicliștii scunzi și, nu în ultimul rând, de motocicliste, care găsesc în Rebel un motor prietenos, ușor de manevrat și de îmblânzit, care se potrivește stilului lor de condus.

Dincolo de adaptarea necesară conformării standardelor de poluare Euro 5, modelul Rebel de la Honda a cunoscut în ultimii ani îmbunătățiri pe mai multe planuri, care l-au făcut și mai competitiv pe segmentul său de piață.

Cu designul său care îmbină clasicul și modernul, dar și prin faptul că este o motocicletă atât de accesibilă, Rebelul descoperă noi și noi generații de motocicliști. Prin el, Honda arată că tehnlogia poate fi perfect integrată într-un design clasic, iar o motocicletă cu un motor care produce doar 35 kW poate fi utilă și distractivă pentru oricine.

 

Toate detaliile despre un început corect în “cariera” de motociclist îți sunt la dispoziție în Ghidul Incepătorului dezvoltat alături de MotoADN.