Întreținerea și curățarea motocicletei
Cu toții ne dorim ca motocicleta cu care mergem în fiecare zi sau în weekend să arate cât mai bine și să funcționeze în parametri pentru cât mai mult timp. Mai jos puteți găsi câteva sfaturi despre cum ar trebui să vă spălați, curățați și îngrijiți motocicleta pentru a vă putea bucura de ea cât mai mult timp.
Asigurați-vă că vă curățați motocicleta în mod regulat pentru a proteja suprafețele și verificați dacă există deteriorări, uzură sau scurgeri de ulei sau lichid de frână.
Evitați produsele de curățare care nu sunt proiectate special pentru suprafețele motocicletei sau ale mașinilor. Acestea pot conține detergenți sau solvenți chimici duri care ar putea deteriora metalul, vopseaua și plasticul motocicletei.
Dacă motorul este cald încă, după utilizare, așteptați până când motorul și sistemul de evacuare se răcesc.
Nu folosiți spray-uri de înaltă presiune (cum ar fi cele pe care le găsiți la spălătoriile auto). Apa de înaltă presiune (sau aerul) poate deteriora anumite părți ale motocicletei.
Spălarea
Clătiți motocicleta cu apă rece pentru a îndepărta murdăria.
Curățați-o cu un burete sau o cârpă moale și nu stropiți cu apă spre evacuare și piesele electrice.
Curățați părțile din plastic folosind o cârpă sau un burete umezit cu o soluție de detergent ușor și apă.
Aveți grijă să păstrați lichidul de frână sau solvenții chimici departe de suprafețe, acestea vor deteriora plasticul și zonele vopsite.
Interiorul farului poate fi aburit după ce ai terminat de spălat. Porniți farul pe fază lungă și veți vedea cum condensul din interiorul farului dispare treptat. Nu uitați să porniți motorul, ținând farul aprins.
După curățare, clătiți motocicleta cu multă apă curată pentru că reziduurile puternice de detergent pot coroda piese din aliaj.
Uscați motocicleta, porniți motorul și lăsați-l să funcționeze timp de câteva minute (este o ocazie bună de a-ți admira munca).
Verificare
Testați frânele înainte de a merge. Este posibil să fie nevoie să le pompați de mai multe ori pentru a restabili performanțele normale de frânare.
Ungeți lanțul imediat după terminarea spălării și uscării motocicletei. S-ar putea să constatați că frânarea este mai puțin sensibilă imediat după spălare. Acesta este motivul pentru care este o idee bună să păstrați o distanță mai mare de oprire pentru a reduce șansele unui accident.
Finisaje
După ce v-ați spălat motocicleta, gândiți-vă să folosiți un produs de curățare, lichid de calitate sau pastă de ceară pentru a termina lucrarea. Asigurați-vă că utilizați doar un lac sau o ceară neabrazivă fabricate special pentru motociclete sau automobile. Și asigurați-vă că citiți instrucțiunile!
Îndepărtarea sării rutiere
Sarea conținută în procesul de gresare pe timpul iernii poate provoca coroziune pentru motocicleta ta Honda. Curățați folosind doar apă rece. Nu folosiți apă caldă, acest lucru agravează efectul sării.
Întreținerea roților din aluminiu vopsit
Piesele din aluminiu ale motocicletei tale se pot coroda de la contactul cu murdăria, noroiul sau sarea rutieră. Curățați roțile folosind un burete umed și un detergent ușor. Evitați periile dure sau curățătorii care conțin abrazivi sau compuși chimici. După ce v-ați spălat motocicleta, clătiți-o cu multă apă și uscați-o cu o cârpă curată. Aplicați vopsea de retuș pe roți dacă observați zone deteriorate.
Întreținerea conductelor de evacuare
Țeava de evacuare din oțel poate fi pătată de ulei sau noroi. Puteți îndepărta petele de căldură cu un abraziv lichid.
Aveți grijă de motocicleta dvs.
Când curățați șaua, tabloul de bord, indicatoarele, blocurile optice spate și parbrizul, asigurați-vă că utilizați o soluție de săpun neutru. Nu folosiți niciun solvent care conține produse de curățare.
Părțile foarte murdare și insectele moarte trebuie înmuiate în soluție de săpun și apoi clătite cu apă. Iar atunci când veți merge în condiții precare, protejați-vă motocicleta cu ceară sau lubrifianți. Intrebă dealerul despre care sunt cele mai bune.
Asigurați-vă că nu plasați apă pe rulmenți. Aceasta poate duce la coroziune. În timpul iernii, este bine să pulverizați piesele din aluminiu nevopsite, precum carcasa motorului și a transmisiei, cu un spray de protecție transparent. Puteți scăpa de orice semne de coroziune existente cu un burete de sârmă și săpun. Piesele din metal pot fi curățate și protejate cu lac pentru crom.
Este întotdeauna o idee bună să planificați reparația de rutină a motocicletei în avans. În acest fel veți avea motocicleta pregătită fără a înâmpina nici o neplacere și vei găsi mai ușor un loc disponibil în programul dealerului tău Honda.
Asfalt uscat tuturor!