*Prețul afișat este un preț recomandat, nu constituie o ofertă de preț și nu reprezintă prețul efectiv de vânzare. Prețurile efective de vânzare pot fi diferite de prețurile afișate mai sus. Vă rugăm să vă adresați distribuitorilor autorizați Honda pentru a primi o ofertă personalizată de preț.
*Prețul afișat este un preț recomandat, nu constituie o ofertă de preț și nu reprezintă prețul efectiv de vânzare. Prețurile efective de vânzare pot fi diferite de prețurile afișate mai sus. Vă rugăm să vă adresați distribuitorilor autorizați Honda pentru a primi o ofertă personalizată de preț.
*Prețul afișat este un preț recomandat, nu constituie o ofertă de preț și nu reprezintă prețul efectiv de vânzare. Prețurile efective de vânzare pot fi diferite de prețurile afișate mai sus. Vă rugăm să vă adresați distribuitorilor autorizați Honda pentru a primi o ofertă personalizată de preț.
*Prețul afișat este un preț recomandat, nu constituie o ofertă de preț și nu reprezintă prețul efectiv de vânzare. Prețurile efective de vânzare pot fi diferite de prețurile afișate mai sus. Vă rugăm să vă adresați distribuitorilor autorizați Honda pentru a primi o ofertă personalizată de preț.
*Prețul afișat este un preț recomandat, nu constituie o ofertă de preț și nu reprezintă prețul efectiv de vânzare. Prețurile efective de vânzare pot fi diferite de prețurile afișate mai sus. Vă rugăm să vă adresați distribuitorilor autorizați Honda pentru a primi o ofertă personalizată de preț.
*Prețul afișat este un preț recomandat, nu constituie o ofertă de preț și nu reprezintă prețul efectiv de vânzare. Prețurile efective de vânzare pot fi diferite de prețurile afișate mai sus. Vă rugăm să vă adresați distribuitorilor autorizați Honda pentru a primi o ofertă personalizată de preț.
Test Ride
Caută un dealer
Service
Comparator

Transmisie manuală, automată sau E-Clutch?

E-Clutch – cea mai nouă opțiune în materie de transmisie a motocicletei

Până de curând, aveai puține opțiuni în materie de transmisie pentru o motocicletă. Puteai să iei una cu transmisie manuală și atât, iar prima manuală robotizată a fost o excepție care a confirmat regula. A venit apoi prima automată cu două ambreiaje din industria moto, oferită de Honda în premieră pentru industrie în urmă cu 14 ani. Anul 2023 a adus un anunț pentru încă o opțiune ce devine disponibilă din anul 2024: E-Clutch.

Așadar, cei care încearcă să se hotărască ce model din gama Honda să aleagă au încă o opțiune în față. Prima este transmisia manuală, ce nu necesită vreo explicație suplimentară. Modelele echipate cu quickshifter au posibilitatea de a opera schimbări de treaptă fără a mai utiliza ambreiajul odată ce au plecat de pe loc, iar sistemul are capacitatea de a ”tăia gazul” special pentru a face procesul cât mai lin şi mai simplu.

Când spui DCT, spui Honda
Începând cu 2010, Honda oferă o transmisie DCT pentru motociclete, numită Honda DCT, ce implică două ambreiaje comandate hidraulic şi un proces complet automatizat de operare a acestora şi de schimbare a treptelor.

Nu mai există manetă de ambreiaj şi nici selector al treptelor de viteză la îndemâna piciorului tău, dar poţi schimba treptele folosind butoanele dedicate de pe ghidon. Poţi regla anumite elemente ce ţin de schimbarea treptelor şi să optezi pentru un mod de schimbare automat sau manual, precum şi să alegi un mod de rulare diferit, ce aduce şi alte momente de schimbare a treptelor.

Mai ușor ca niciodată!
Odată ce ai pornit motorul şi selectat prima treaptă, nu mai ai nevoie să faci asta dacă nu doreşti şi trebuie doar să acţionezi frânele şi acceleraţia atunci când este nevoie. Atât! Odată ajuns la destinaţie, scoţi motocicleta din viteză apăsând un buton, cobori cricul lateral şi poţi opri motorul şi să pleci. Opţional, poţi schimba singur treptele de viteză aşa cum doreşti pe tot parcusul călătoriei folosind butoanele din dotare. Poate și puțină protecție suplimentară de ploaie și frig.
Ultima parte se rezolvă simplu cu o „păturică” dedicată de la un furnizor specializat. Dacă nu părăsești străzile și bulevardele orașului, un parbriz standard este tot ce îți trebuie, dar ia în calcul unul mai mare dacă locuiești în afara orașului și conduci de fiecare dată pe un drum național.

E-Clutch – cea mai nouă opțiune în materie de transmisie a motocicletei
Cea de-a treia opţiune este tehnologia E-Clutch, oferită în premieră pe modelele CBR650R şi CB650R drept alternativă la transmisia manuală convenţională. La bază este tot o transmisie manuală secvenţială, dar are şi un modul dedicat de acţionare a ambreiajului.

Există în continuare o manetă de ambreiaj, precum şi un selector al treptelor de viteză. Diferenţa este că poţi opta ca ambreiajul să fie operat automat de sistemul dedicat.

Tot ce trebuie să faci este să apeşi pe levierul schimbătorului atunci când vrei să schimbi treapta de viteză atunci când sistemul este activ. E-Clutch se ocupă de tot ce ţine de acţionarea ambreiajului.

Avantajul principal este că nu ai nevoie să acţionezi ambreiajul motocicletei atunci când te opreşti şi când pleci de pe loc fără pic de penalizare în materie de greutate.

Acum, depinde şi de preferințele tale în materie de schimbat vitezele şi de ce fel de drumuri vrei să faci cu viitoarea ta motocicletă. Recomandarea noastră este să încerci şi o motocicletă cu transmisie automată şi să faci asta cu mintea deschisă.