*Prețul afișat este un preț recomandat, nu constituie o ofertă de preț și nu reprezintă prețul efectiv de vânzare. Prețurile efective de vânzare pot fi diferite de prețurile afișate mai sus. Vă rugăm să vă adresați distribuitorilor autorizați Honda pentru a primi o ofertă personalizată de preț.
*Prețul afișat este un preț recomandat, nu constituie o ofertă de preț și nu reprezintă prețul efectiv de vânzare. Prețurile efective de vânzare pot fi diferite de prețurile afișate mai sus. Vă rugăm să vă adresați distribuitorilor autorizați Honda pentru a primi o ofertă personalizată de preț.
*Prețul afișat este un preț recomandat, nu constituie o ofertă de preț și nu reprezintă prețul efectiv de vânzare. Prețurile efective de vânzare pot fi diferite de prețurile afișate mai sus. Vă rugăm să vă adresați distribuitorilor autorizați Honda pentru a primi o ofertă personalizată de preț.
*Prețul afișat este un preț recomandat, nu constituie o ofertă de preț și nu reprezintă prețul efectiv de vânzare. Prețurile efective de vânzare pot fi diferite de prețurile afișate mai sus. Vă rugăm să vă adresați distribuitorilor autorizați Honda pentru a primi o ofertă personalizată de preț.
*Prețul afișat este un preț recomandat, nu constituie o ofertă de preț și nu reprezintă prețul efectiv de vânzare. Prețurile efective de vânzare pot fi diferite de prețurile afișate mai sus. Vă rugăm să vă adresați distribuitorilor autorizați Honda pentru a primi o ofertă personalizată de preț.
*Prețul afișat este un preț recomandat, nu constituie o ofertă de preț și nu reprezintă prețul efectiv de vânzare. Prețurile efective de vânzare pot fi diferite de prețurile afișate mai sus. Vă rugăm să vă adresați distribuitorilor autorizați Honda pentru a primi o ofertă personalizată de preț.
Test Ride
Caută un dealer
Service
Comparator

De ce să faci mentenanța motocicletei la un service autorizat?

Descoperă de ce cea mai bună variantă pentru
buna mentenanță a motocicletei tale este un service autorizat

Unii dintre noi avem abilități tehnice mai dezvoltate decât alții. De-asta unii sunt capabili să desfacă o motocicletă și apoi chiar să o asambleze la loc într-o formă în care va fi și funcțională. Problema apare atunci cand diferenta dintre ceea ce credem despre noi si ce putem lucra la propria motocicleta… poate sa ne coste atat financiar, cat si (mai grav) fizic. Mai mult nu avem cu toții autorizația de a face asemenea operațiuni, iar asta duce la anularea garanției de fabrică în cazul în care este constatată o lucrare neautorizată. Din păcate, aceste riscuri sunt mult mai multe decat putem anticipa la o prima privire…

Despre service în sine

Orice service care dorește să opereze legal în România trebuie să obțină o autorizație. Nu este suficient doar să ai o trusă de scule, îndemânare și un atelier, ci ai nevoie și de o autorizare RAR pentru a fi un service care funcționează legal. Pașii necesari în viața reală sunt ceva mai mulți și nu avem destule pagini în acest ghid ca să îi detaliem, însă putem să îți spunem că procesul este complicat, iar elementele ce trebuie respectate se reflectă atât în prețul pe care îl solicită atelierul pentru lucrări, cât și în răspunderea pe care o poartă față de consumatori.

De ce să NU îți lași motocicleta în grija unui service neautorizat
Asta este una dintre problemele la care nu te gândești atunci când încerci să economisești bani mergând la un atelier care ar putea să nu fie autorizat de RAR să facă reparații moto. Însă, dacă vrei și garanție pentru lucrarea efectuată, precum și ca piesele pe care le-ai montat să beneficieze de garanția acordată de producătorul acestora, este necesar să ai o factură care să demonstreze că au fost montate într-un atelier autorizat. Altfel, garanția pieselor noi este invalidă, la fel cum este și garanția motocicletei tale dacă o mai aveai atunci când ai apelat la un service neautorizat.

Micile detalii, contează!
O altă problemă, pe lângă lipsa garanției, este faptul că intervențiile neautorizate pot să afecteze motocicleta pe termen lung. Poate când pleci de la service pare că totul este în regula, dar o lucrare defectuoasă, un montaj greșit, o piesă defectă pot afecta treptat motocicleta. Nici nu vei mai ști ce ți s-a întâmplat.

Oricât de bune ar fi intențiile mecanicului care încearcă reparația, necunoașterea normelor unei mărci sau a întregii proceduri poate avea repercursiuni grave atât pentru client, cât și pentru alți participanți la trafic.

Atenție la neatenție

Este suficient ca un singur șurub să nu fie strâns la parametrii recomandați de producător ca acesta să fie predispus să se desfacă în timpul utilizării. În funcție de unde este plasat acel șurub, poți avea un suport de număr care vibrează sau un etrier care se mișcă atunci când acționezi frânele.

De acolo până la accident mai lipsește doar hazardul – când se strică, ce se strică și unde ești atunci când se strică. Partea cea mai tristă este că tot proprietarul motocicletei sau scuterului trage ponoasele în cazul în care apar probleme după o asemenea operațiune.

Pe de altă parte, este de reținut faptul că orice service autorizat poate efectua revizii și reparații unui vehicul fără a-i afecta garanția de fabrică dacă acele operațiuni sunt trecute în caietul de service al vehiculului, realizate cu piese conforme și folosind materiale și metodologii recomandate de producătorul vehiculului respectiv.

De asemenea, trebuie să păstrați și factura de la respectivele revizii pentru a avea un istoric de service complet și să nu riscați pierderea garanției de fabrică a vehiculului. Sună complicat, dar tot ce trebuie să faci este să le păstrezi într-un dosar și să nu uiți să te asiguri că le primești de la un service înainte de a face programarea și de a te prezenta pentru lucrare. În cazul în care aceste lucrări nu pot fi trecute în caietul de service al vehiculului sau dacă unitatea reparatoare nu este un service autorizat de RAR, vă supuneți riscurilor descrise mai sus.