*Prețul afișat este un preț recomandat, nu constituie o ofertă de preț și nu reprezintă prețul efectiv de vânzare. Prețurile efective de vânzare pot fi diferite de prețurile afișate mai sus. Vă rugăm să vă adresați distribuitorilor autorizați Honda pentru a primi o ofertă personalizată de preț.
*Prețul afișat este un preț recomandat, nu constituie o ofertă de preț și nu reprezintă prețul efectiv de vânzare. Prețurile efective de vânzare pot fi diferite de prețurile afișate mai sus. Vă rugăm să vă adresați distribuitorilor autorizați Honda pentru a primi o ofertă personalizată de preț.
*Prețul afișat este un preț recomandat, nu constituie o ofertă de preț și nu reprezintă prețul efectiv de vânzare. Prețurile efective de vânzare pot fi diferite de prețurile afișate mai sus. Vă rugăm să vă adresați distribuitorilor autorizați Honda pentru a primi o ofertă personalizată de preț.
*Prețul afișat este un preț recomandat, nu constituie o ofertă de preț și nu reprezintă prețul efectiv de vânzare. Prețurile efective de vânzare pot fi diferite de prețurile afișate mai sus. Vă rugăm să vă adresați distribuitorilor autorizați Honda pentru a primi o ofertă personalizată de preț.
*Prețul afișat este un preț recomandat, nu constituie o ofertă de preț și nu reprezintă prețul efectiv de vânzare. Prețurile efective de vânzare pot fi diferite de prețurile afișate mai sus. Vă rugăm să vă adresați distribuitorilor autorizați Honda pentru a primi o ofertă personalizată de preț.
*Prețul afișat este un preț recomandat, nu constituie o ofertă de preț și nu reprezintă prețul efectiv de vânzare. Prețurile efective de vânzare pot fi diferite de prețurile afișate mai sus. Vă rugăm să vă adresați distribuitorilor autorizați Honda pentru a primi o ofertă personalizată de preț.
Test Ride
Caută un dealer
Service
Comparator

Cum pregătim motocicleta
pentru un nou sezon?

Indiferent că ai o motocicletă nou-nouță sau una cu mai mulți ani în spate, tot trebuie să faci un minimum de pregătire înainte de a demara un nou sezon moto. Ca să fie cât mai clar pentru toată lumea, pregătirea aceasta nu este obligatoriu să o faci pentru luna martie sau aprilie, ci înainte de a începe să faci plimbări cu respectiva motocicletă.

INSPECȚIE

Primul pas este o inspecție vizuală, pentru a verifica dacă toate lichidele sunt la nivel și dacă există vreo urmă de scurgere. Atenție la furca față, furtunurile de frână și toate elementele din cauciuc. Așează-te în șa, acționează ambreiajul, frâna față, frâna spate și ascultă. E posibil să fie necesară o ungere sau un reglaj. Asigură-te că accelerația poate fi acționată liber și că revine singură la poziția de ralanti.

Verificăm lanțul să ne asigurăm că este întins și verificăm pneurile să nu prezinte crăpături, umflături sau zone plate. Cu contactul pus, ne asigurăm că funcționează corect toate becurile motocicletei, inclusiv stopul, folosind pe rând ambele posibilități de acționare a frânei.

VERIFICARE

 Până aici, totul bine, da? Avem lumini, avem anvelope reglate la presiunea corectă și nu există nicio urmă de pierdere a vreunui lichid. Folosind un multimetru, putem să testăm și nivelul de încărcare al bateriei. Există și testere de baterii ieftine, apropo.

 Folosind un multimetru, ecranul trebuie să vă afișeze minimum 12.6V cu contactul oprit, în repaos, pentru un acumulator 12V. Cei cu baterii de 6V au alte valori în față, dar ei nu mai au nevoie de această introducere, nu-i așa? Se face și o verificare cu motorul pornit, dar mai avem până acolo.

 Dacă vedem valori sub 12.5 volți, sunt șanse să avem o pornire mai greoaie, dacă nu chiar lipsa unei porniri de motor indiferent cât de mult am încerca. Bateria trebuie conectată la un redresor dedicat în această situație și lăsată la încărcat câteva ore, ca apoi să fie reîncercată pornirea. Dacă nu reușești să o încarci nici peste noapte la un nivel suficient, va trebui să comanzi alta.

Atentie la tipul de redresor folosit! Utilizeaza un redresor special dedicat pentru motociclete pentru a evita distrugerea bateriei.

DE LUAT ÎN SEAMĂ

 Nu strică să ungem din nou lanțul, dacă tot ne-am apucat de pregătiri, iar o programare în service pentru un schimb de ulei este mai mult decât indicată dacă nu am apucat să facem asta înainte de iernat, caz în care putem să mai așteptăm câteva mii de kilometri până la următorul schimb.

 Dacă tot ajunge la service solicită și un nou filtru de aer, precum și verificarea bujiilor. Vrei atât o inspecție vizuală, cât și măsurarea distanței dintre electrozi. Durează câteva secunde, dar o distanță prea mică sau prea mare poate să îți aducă mari bătăi de cap.

 Nu uita că lichidul de frână este bun pentru maximum trei ani, cu recomandare de înlocuire după doi ani pentru majoritatea mărcilor. Dacă nu știi când a fost înlocuit ultima dată și ai o motocicletă de mai mult de un an, știi ce ai de făcut, da? Cu ocazia asta ai și frânele aerisite, ceea ce e mereu o idee bună la început de sezon.

GATA DE DRUM

Dacă știm că motocicleta este gata de drum și avem și benzină în rezervor, , putem să o și pornim. Ascultăm cu atenție pentru orice sunet diferit de ce ne aminteam data trecută când am auzit-o și o lăsăm câteva minute pornită să ne asigurăm că nu există scurgeri nici în mers. Da, scriem din experiență aici: o pompă de apă a unei motociclete vechi ne-a cedat în fața blocului în timp ce scriam un sms…

Ești gata de plecare? Stai! Încă o verificare – ai grija ca ITPul și RCAul să fie valabile. Dacă ai și o poliță CASCO, verifică și valabilitatea ei. Din păcate, startul sezonului este un moment dificil, în care se produc destul de multe accidente.

După prima plimbare, pe care recomandăm să o faci fără grabă și nu prea îndepărtată, asigură-te că nu există nicio scurgere. Dacă este totul în regulă, poți să demarezi liniștit în sezonul moto.