Istoric
Producem performanță de peste 70 de ani
1946
:format(webp):quality(83)/https://honda-moto.ro/wp-content/uploads/2019/08/istorie-1@2x-1.png)
Soichiro Honda a înființat societatea care va purta numele Honda Motor Co. Trei ani mai târziu iese pe piață prima motocicletă - modelul D-type (2 cilindri, 98 cmc).
1952
:format(webp):quality(83)/https://honda-moto.ro/wp-content/uploads/2020/01/1952-Cub-F-640x360-1.jpg)
Expansiunea peste hotare incepe din 1952 atunci cand modelul Cub Type F este exportat pentru prima data in Taiwan, urmat de Filipine si Juno din Statele Unite in 1954.
1954
:format(webp):quality(83)/https://honda-moto.ro/wp-content/uploads/2020/01/1954-Juno-640px.jpg)
Juno K-ul era cel mai avansat scuter de la acea vreme, profitând de numeroasele sale inovații: a avut primul auto-starter din lume și un parbriz mare, iar mai apoi a fost echipat cu semnalizatoare.
1958
:format(webp):quality(83)/https://honda-moto.ro/wp-content/uploads/2019/11/img_05.jpg)
Honda lansează modelul SuperCub cu un motor performant de 50 cm in 4 timpi, care mai tarziu va deveni cel mai bine vândut scooter din istorie.
1959
:format(webp):quality(83)/https://honda-moto.ro/wp-content/uploads/2020/01/1959-TT-race.jpg)
Honda obține prima victorie la Isle of Man TT ocupând primele 5 locuri la 125cc si 250cc.
1972
:format(webp):quality(83)/https://honda-moto.ro/wp-content/uploads/2020/01/1972-CRM250M-Elsinore.jpg)
Honda construiește prima motocicleta de motocross, modelul RC250M cu care concureaza in 1972 la Campionatul Japonez de Motocross.
1974
:format(webp):quality(83)/https://honda-moto.ro/wp-content/uploads/2020/01/1974-GL.jpg)
Forțat să dezvolte o bicicletă sport mai atrăgătoare cu un motor mai mare de 999 cc, Honda a lansat pe piața americană GL1000, considerat Regele Motocicletelor pe piata americana.
1979
:format(webp):quality(83)/https://honda-moto.ro/wp-content/uploads/2020/01/1979-Motocross-win.jpg)
Honda a continuat să-și îmbunătățească tehnologiile prin competiție, astfel reuseste sa castige primul sau campionat în 1979, din clasa 500cc condusă de Graham Noyce. Aceasta a pus bazele Honda din Campionatul Mondial de Motocross.
1981
:format(webp):quality(83)/https://honda-moto.ro/wp-content/uploads/2020/01/1981-CG125-Alchol.jpg)
Ca parte a programului de extindere a producției peste hotare, Honda a dezvoltat vehicule pe bază de alcool unice pentru Brazilia produse la Honda Motor Do Brazil. CG125 Titan a debutat pentru a satisface preferințele locale.
1982
:format(webp):quality(83)/https://honda-moto.ro/wp-content/uploads/2020/01/1982-Paris-Dakar.jpg)
Honda participa pentru prima data la cel de-al treilea Rally Paris-Dakar, organizat în 1981 cu XR500R. Deși a terminat pe locul 6 în acel an, Honda a obținut patru victorii consecutive din anul următor, 1982.
1992
:format(webp):quality(83)/https://honda-moto.ro/wp-content/uploads/2020/01/1992-CBR.jpg)
Apare pe piata prima motocicleta Super Sports, modelul CBR900RR (Fireblade). Este prima din gama ei care combina performantele motorului cu proportiile compacte comune modelelor din clasa 600 cc.
1994
:format(webp):quality(83)/https://honda-moto.ro/wp-content/uploads/2020/01/1994-CUV-ES.jpg)
S-a studiat mult timp dezvoltarea unei surse de energie care sa reduca emisiile nocive, astfel ca in 1994 a aparut scuterul CUV ES.
1998
:format(webp):quality(83)/https://honda-moto.ro/wp-content/uploads/2020/01/1998-VFR800.jpg)
Motorul performant de la modelul VFR800FI a fost modificat pentru a include un sistem de purificare a gazelor din eșapament, care constă intr-un sistem de injecție cu combustibil controlat electronic (PGM-FI- nou dezvoltat de Honda, exclusiv pentru motociclete, împreună cu un sistem de injecție de aer de evacuare).
2005
:format(webp):quality(83)/https://honda-moto.ro/wp-content/uploads/2020/01/2005-airbag.jpg)
In 2005 Honda vine pe piata cu primul sistem de airbaguri pentru motociclete (are senzori de blocare pentru a monitoriza schimbările de accelerare și un ECU pentru a calcula și a determina instantaneu când are loc o coliziune).
2008
:format(webp):quality(83)/https://honda-moto.ro/wp-content/uploads/2020/01/2008-c-ABS.jpg)
Primul „ABS combinat” controlat electronic pentru motociclete super sport a fost produs de catre Honda. Constă intr-un sistem combinat „brake by wire”, controlat electronic, cu un simulator inovator de cursă.
2009
:format(webp):quality(83)/https://honda-moto.ro/wp-content/uploads/2020/01/2009-DCT.jpg)
Honda a dezvoltat prima transmisie cu dublu ambreiaj din lume pentru motociclete, echipată pe modelul VFR1200F în 2009. În 2015, a fost adăugată funcționalitatea off-road.
2013
:format(webp):quality(83)/https://honda-moto.ro/wp-content/uploads/2020/01/2013-Paris-Dakar.jpg)
Întoarcerea Honda la Raliul Dakar în 2013 a fost prima în 24 de ani din 1989. În cele din urmă, Honda a adus șase victorii ale etapei, precum și singura echipă care a finalizat competiția fără a schimba un singur motor.
2014
:format(webp):quality(83)/https://honda-moto.ro/wp-content/uploads/2020/01/2015-RC213V-S.jpg)
Este introdus noul, RC213V-S. A mostenit de la modelul anterior RC213V specificațiile, precum si aspectele cheie din fabricație.
2015
:format(webp):quality(83)/https://honda-moto.ro/wp-content/uploads/2020/01/2015-700wins.jpg)
Începând cu prima sa cursă de Grand Prix mondial din 1961, cu australianul Tom Phillis, pe Honda RC143, la clasa 125cc, Honda a obținut un premiu inedit de 700 de victorii, inclusiv clasele Moto2 și Moto3 (cu excepția Moto2 din 2010 și Moto3 în 2012.)
2017
:format(webp):quality(83)/https://honda-moto.ro/wp-content/uploads/2020/01/2017-100Mio-Cub.jpg)
Producția în masă a Super Cub C100 de primă generație a început în august 1958 la Uzina Yamato (care ulterior a devenit Uzina Wako din fabrica Saitama). În 1961, pe baza angajamentului Honda de a „construi produse aproape de client”, Honda a început producția Super Cub C100 în Taiwan folosind piese din Japonia. Acum, Honda produce motociclete din seria Super Cub la 16 uzine din 15 țări din întreaga lume.
2018
:format(webp):quality(83)/https://honda-moto.ro/wp-content/uploads/2020/01/2181129.jpg)
Honda a anunțat că va începe vanzarea scuterului electric de 125cc PCX ELECTRIC, si posibilitatea inchirierii de catre corporatii a acestuia.