Programul RABLA Moto
Alege unul din cele 26 de modele Honda cu avantaj client de 3.500 RON prin programul RABLA Moto 2020*.
Echipamentul este cea mai importantă achiziție când faci primii pași în această pasiune, nu motocicleta. Tentația multor rideri începători este să grăbească achiziția primei motociclete, să-și cheltuiască aproape tot bugetul pe ceva care le-a luat ochii, apoi să cumpere echipamentul „din ce mai rămâne”, făcând rabat la calitatea echipamentului sau renunțând la unele piese, în ideea că „le voi cumpăra mai târziu, când voi avea bani”. Astfel, avem o mulțime de începători care ies pe două roți în blugi și în pantofi sport, doar cu o jachetă no-name și o cască de slabă calitate, pentru că entuziasmul este mai puternic decât precauția.
Acesta este modul total greșit de a aborda situația. Echipamentul trebuie să fie pe primul plan. Prin echipament înțelegem echipament COMPLET, de calitate cât mai bună, care să fie pe măsura celui care îl poartă. Pe lângă motivele evidente (protecția în caz de accident), echipamentul trebuie purtat și pentru că, de obicei, asigură un nivel de confort care îi permite celui care îl poartă să se concentreze mai bine la drum și, astfel, probabilitatea de a face un accident scade.
Care sunt criteriile care trebuie să conteze atunci când ne cumpărăm echipamentul?
Ce avem de gând să facem cu el? Dacă avem de gând să mergem pe circuit, sau să devorăm viraje pe drumuri de munte, exclusiv pe vreme bună, ideal este un combinezon din piele, din una sau două bucăți. Pielea oferă cea mai bună protecție posibilă în caz de accident și, la multe track-days, nu ai voie pe circuit fără echipament de piele.
Dacă vrem să mergem mai mult prin oraș, sau la touring, pe orice fel de vreme, echipamentul textil se va dovedi mai confortabil. Se ventilează mai bine pe timp de vară și ține mai bine de cald pe timp de iarnă. Multe elemente din material textil sunt și impermeabile. Noile generații de geci și pantaloni textili protejează și ele foarte bine în caz de accident, dar se deteriorează iremediabil la frecarea de asfalt, deci nu mai pot fi purtate din nou după un eveniment nefericit, spre deosebire de gecile și pantalonii de piele.
Ce buget avem?
Există echipamente pentru orice buzunar, dar, în general, este valabilă regula „cu cât este mai scump, cu atât este mai performant”. Adică, dacă îți permiți, e bine să nu faci rabat de la calitatea echipamentului. Diferența de preț între o geacă textilă ieftină și una premium, performantă, poate fi și de peste 250 de euro. Dar geaca mai scumpă va fi și mai confortabilă și, probabil, mai durabilă, așa că o vei folosi mai mult timp.
Online sau din magazin?
Mai ales când nu ai foarte multă experiență în alegerea echipamentului, este mai bine să mergi într-un magazin specializat, unde poți proba echipamentul pe care ai de gând să-l cumperi și (foarte important) unde există personal specializat care-ți poate da sfaturi importante și te poate
scuti de o mulțime de bătăi de cap.
Casca integrală este cea mai sigură alegere, având cel mai ridicat nivel de siguranță în caz de accident. Casca open-face, sau jet, este de evitat, cel puțin pentru început, pentru că nu oferă deloc protecție în zona bărbiei și a feței. Casca flip-up (rabatabilă) este mai comodă, dar nu atât de sigură ca una integrală simplă. Casca de enduro este aerisită, dar aerul trage de cozoroc la viteze mari și devine incomodă. Plus, este foarte zgomotoasă la ritm susținut.
Casca trebuie să fie fixă, să te strângă puțin în zona obrajilor, să nu încapă degete între frunte și cască. Când o probezi, ține-o pe cap cinci minute, ca să-ți dai seama dacă devine incomodă după o perioadă. Cureaua căștii se strânge foarte bine de fiecare dată când o porți (să o simți puțin deranjantă sub bărbie). Casca nelegată (sau nestrânsă) este, practic, o pălărie scumpă, căci va zbura din cap și la o căzătură banală la 10 km/h.
Degetele trebuie să ajungă până în vârf, dar mănușa trebuie să-ți permită să strângi tare pumnul fără să te țină. Mănușile de piele vor proteja cel mai bine, dar pentru vreme friguroasă trebuie mănuși groase și impermeabile. Nu te speria dacă par prea groase atunci când mergi cu ele prima dată (și nu simți comenzile), te vei obișnui
Geaca
Și geaca trebuie să fie cât mai fixă, fără să devină deranjantă. Este normal să nu poți ridica brațele complet, și să te țină puțin în anumite mișcări, pentru că este făcută să fie purtată în poziția de pe motocicletă. Pentru vară, trebuie o geacă cât mai ventilată, pentru iarnă, una cu cât mai multe straturi. Impermeabilitatea e un plus. Dealerii autorizați Honda pot aduce și echipamente cu însemne Honda, produse de Alpinestars.
Pantalonii
La fel ca în cazul gecii, cât mai ficși, fără să deranjeze. Luați aminte că o pereche de pantaloni groși, negri, vor deveni foarte inconfortabili într-o zi călduroasă. Pantalonii de piele sunt esențiali pe circuit (de la un producător consacrat precum Alpinestars sau Rev’It).
Cizmele
Cizmele touring sunt mai moi și se pot purta o zi întreagă fără să deranjeze. Protecția optimă este oferită de cizmele racing ranforsate, dar acestea devin în general incomode după o jumătate de zi, căci sunt foarte rigide. Trebuie să fie cât mai fixe, fără să fie dureroase.
Asfalt uscat tuturor!
Alege unul din cele 26 de modele Honda cu avantaj client de 3.500 RON prin programul RABLA Moto 2020*.
Aceasta oferta este disponibila la dealerii participanti Honda Moto Plus+ si este emisă de către UniCredit Leasing Corporation IFN SA.
Prețurile menționate pentru fiecare motocicletă în parte sunt în EURO, includ TVA si extinderea de garanție la un an in plus fata de contractul de leasing, dar nu mai mult de cinci ani. Ratele s-au obținut prin Moto Plus (care este un leasing financiar) cu un avans de 20%, pe o perioada contractuala de 36 de luni, dobândă EURO variabila (margine fixa + EURIBOR 3M) si 55% valoare reziduala garantata ca opțiune finală de plata. Ratele includ TVA 19% și asigurarea multianuala CASCO. Plata finală opțională se achită în cazul în care clientul dorește să păstreze motocicleta la finalul contractului de leasing. In cazul in care clientul si UniCredit Leasing Corporation IFN SA agreaza returnarea motocicletei la finalul contractului de leasing fara achitarea valorii reziduale, in funcție de starea in care este returnata motocicleta pot exista costuri suplimentare generate de necesitatea efectuării unor reparații (care nu sunt acoperite de garanție sau CASCO) sau pentru depășirea rulajului agreat in contract.
Oferta este destinată exclusiv persoanelor juridice si este supusa unor termene si condiții. Finanțarea este condiționată de aprobarea dosarului de finanțare depus de client, care va fi decisa în urma analizei financiare de către UniCredit Leasing Corporation IFN SA. Oferta este valabilă până la 31.10.2024, dar poate fi modificata, retrasa sau prelungita in orice moment.