Programul RABLA Moto
Alege unul din cele 26 de modele Honda cu avantaj client de 3.500 RON prin programul RABLA Moto 2020*.
Să mergi pe motocicletă nu este nici cel mai simplu lucru de făcut, nici cel mai lipsit de riscuri. Dar, cu o atitudine potrivită, cu atenție maximă și cu un minimum de tehnică de pilotaj, poți să te descurci fără probleme. Iată câteva lucruri importante de știut despre mersul corect pe două roți motorizate.
În primul rând, să discutăm despre atitudine. Mersul pe motocicletă trebuie luat foarte în serios. Adică nu este doar o bicicletă cu motor, care prinde viteze ceva mai mari, este un vehicul aparte, care trebuie controlat corect și care, dacă nu ne concentrăm, poate să ne taxeze în feluri foarte neplăcute și dureroase. Pe de altă parte, nu este nici ceva de care să ne speriem peste măsură. Adică atitudinea potrivită trebuie să implice concentrare maximă, dar nu încordare și stres. Asta înseamnă că ingredientul principal pentru a fi în siguranță în orice moment, indiferent că ești începător cu zero kilometri la activ sau rider foarte experimentat, trebuie să fie atenția.
Oricând ești pe motocicletă, indiferent de viteză sau de cât de relaxată pare situația, trebuie să fii atent și pregătit pentru orice. Chiar și pe strada din spatele casei tale, cu trafic zero.
Apoi, oricând vreau să fac ceva cu motocicleta, trebuie să-i poruncesc, nu să o rog. Cu cât ezit mai mult în comenzi, cu atât sunt șansele mai mari să nu-mi iasă bine manevra respectivă. Mereu gândesc pozitiv: „Vreau să merg acolo” sau „Vreau să mă îndrept în direcția aceea.”, nu „Vai, sper să nu ajung pe nisipul ăla de la marginea drumului.” Asta nu pentru că am crede în magia gândirii pozitive și a Universului care îți împlinește dorințele, ci deoarece creierul nu percepe foarte bine cuvântul „Nu”. Adică, dacă îți spun „Nu te gândi la un elefant roz”, amuzantul animal îți va apărea în minte instantaneu. Deci gândește-te la ce vrei să faci, nu la ce ți-e teamă că s-ar putea întâmpla.
Sunt câteva elemente cheie ale mersului pe motocicletă pe care trebuie să le avem în vedere, ca să o controlăm corect. Aici facem doar o scurtă listă, atrăgându-vă atenția că, pentru a stăpâni corect toate aceste elemente, trebuie antrenament cât mai mult și cât mai frecvent, preferabil într-un cadru organizat, la un curs de pilotaj defensiv.
Ține-te de motocicletă cu picioarele, ca să nu te ții cu mâinile. Asta înseamnă să strângi bine genunchii pe rezervor, astfel încât să te susții de acolo pe motocicletă pentru toate mișcările din inerție ale corpului la accelerări, frânări, viraje, denivelări și așa mai departe. Asta îți va permite să ții mâinile perfect relaxate pe ghidon și astfel vei putea controla cât mai precis motocicleta.
Frâna spate e prietena ta. Multe mituri care s-au propagat în domeniul moto spun să nu te atingi de frâna spate, că te încurcă sau că poți cădea. Sunt complet false. Frâna spate, pusă ușor, ajută motocicleta să țină o trasă strânsă, mai ales în manevrele executate la viteze foarte mici, în spații înguste (printre mașini, la semafor, spre exemplu). Dacă ai ABS, e un motiv în plus să nu-ți faci griji.
Învață și exersează COUNTERSTEERING. Este vorba despre singura tehnică eficientă de a schimba rapid și precis direcția, odată ce ai trecut de aproximativ 30 km/h. Adică, pe românește, contravirare. Ceea ce înseamnă că trebuie să dai un impuls temporar ghidonului în direcția inversă față de cea în care vrei să înclini motocicleta. Dacă nu ai auzit despre asta, documentează-te mai temeinic și exersează. Nu ai cum să iei viraje bine sau să faci o evitare eficientă fără să aplici această tehnică.
Privește mereu acolo unde vrei să ajungi. „Unde te uiți, acolo te duci” – poate ai auzit celebra zicală, valabilă nu doar pentru motociclete, ci și pentru biciclete, schiuri etc. Dacă vrei să iei un viraj, primul pas este să te uiți înspre viraj. Ideea este că privirea trebuie să fie mereu cu un pas înaintea motocicletei, astfel încât să poți orienta motocicleta în direcția respectivă cât mai rapid și mai din timp. Dacă te uiți unde trebuie, fiecare pas pe care îl faci este planificat și e mult mai greu să fii luat prin surprindere.
Frâna față se pune PROGRESIV. Într-o situație de urgență, frâna față este cea de la care vine majoritatea decelerării, iar gestiunea corectă a frânei față, mai ales dacă nu avem ABS, este foarte importantă. Asta înseamnă că ideal ar fi să exersăm frânări undeva în afara traficului, pentru a ne obișnui să punem frâna față cât de tare este nevoie, dar mereu progresiv, astfel încât să nu riscăm blocarea roții față. Ideea este că roata față are din ce în ce mai multă aderență, pe măsură ce frânăm, pentru că este apăsată pe sol din ce în ce mai mult, ceea ce înseamnă că trebuie să folosim frâna față cu măsură, ca să-i dăm roții față timpul necesar să se încarce și să aibă aderența de care avem nevoie.
Trasa pe viraj este foarte importantă. Ca să fii mereu în siguranță, trebuie să-ți plasezi cât mai devreme motocicleta la exteriorul virajului de care te apropii și să rămâi acolo, la exterior, până ce vezi cum se deschide virajul și îi vezi (sau măcar intuiești) finalul. Dacă te grăbești să intri în viraj (cum îți spune instinctul, de multe ori), vei fi surprins de un viraj care se strânge spre final sau de probleme apărute în viraj, pe care le vezi prea târziu.
Asfalt uscat tuturor!
Alege unul din cele 26 de modele Honda cu avantaj client de 3.500 RON prin programul RABLA Moto 2020*.
Aceasta oferta este disponibila la dealerii participanti Honda Moto Plus+ si este emisă de către UniCredit Leasing Corporation IFN SA.
Prețurile menționate pentru fiecare motocicletă în parte sunt în EURO, includ TVA si extinderea de garanție la un an in plus fata de contractul de leasing, dar nu mai mult de cinci ani. Ratele s-au obținut prin Moto Plus (care este un leasing financiar) cu un avans de 20%, pe o perioada contractuala de 36 de luni, dobândă EURO variabila (margine fixa + EURIBOR 3M) si 55% valoare reziduala garantata ca opțiune finală de plata. Ratele includ TVA 19% și asigurarea multianuala CASCO. Plata finală opțională se achită în cazul în care clientul dorește să păstreze motocicleta la finalul contractului de leasing. In cazul in care clientul si UniCredit Leasing Corporation IFN SA agreaza returnarea motocicletei la finalul contractului de leasing fara achitarea valorii reziduale, in funcție de starea in care este returnata motocicleta pot exista costuri suplimentare generate de necesitatea efectuării unor reparații (care nu sunt acoperite de garanție sau CASCO) sau pentru depășirea rulajului agreat in contract.
Oferta este destinată exclusiv persoanelor juridice si este supusa unor termene si condiții. Finanțarea este condiționată de aprobarea dosarului de finanțare depus de client, care va fi decisa în urma analizei financiare de către UniCredit Leasing Corporation IFN SA. Oferta este valabilă până la 31.10.2024, dar poate fi modificata, retrasa sau prelungita in orice moment.