Ce accesorii sunt necesare pentru motocicletă?
Ți-ai luat prima motocicletă și ești în al nouălea cer. Dacă nu ți-ai luat de la început o motocicletă cu toate accesoriile incluse, o să începi să ți le dorești și atunci o să ai multe nelămuriri și întrebări. Nu trebuie să iei de bun primul răspuns. Întreabă-te mereu de ce ar fi acea soluție bună pentru tine!
Acest articol, abordează cele mai frecvente întrebări legate de accesoriile esențiale pentru motocicletă. Află care sunt accesoriile indispensabile pentru confort și siguranță, și primește sfaturi utile pentru a face cele mai bune alegeri pentru nevoile tale
Să montez protecții în caz de accident?
Există atât elemente pentru protecția carenei și a radiatorului, cât și protecții inferioare, pentru protecția motorului. La acestea se adaugă scutul motor, pentru modelele de enduro-touring/adventure. Pentru zona de motociclete sport sau naked se pot folosi crashpad-uri, mai puțin eficiente, dar bune la momentul alunecării pe asfalt; Când vorbim despre o bună protecție ne gândim la soluții care te ajută să mergi mai departe după un accident, fără probleme majore. Ca și soluții alternative, o asigurare CASCO și o asistență rutieră bună care să intervină în mai puțin de 2 ore. Protecțiile superioare, pentru carenă și radiator – crashbar sau crashpad, intră în categoria „ar fi bine să le ai”, dar poți supraviețui fără ele, dacă bugetul este limitat. Protecțiile de motor sunt în categoria „trebuie să le ai”. Spunem asta pentru că motorul este mult mai expus, fiind de obicei primul element care ia contact cu solul și cel mai scump de reparat. Primul contact cu solul îți poate sparge baia de ulei / capacele laterale ale motorului (ambreiaj și stator).
Să montez hand guard-uri?
Reprezintă protecția manetei de ambreiaj sau a celei de frână atunci când cazi. Chiar și atunci când cazi de pe loc pentru că nu ai pus cricul bine este posibil să constați ruperea manetei de ambreiaj sau de frână. Un alt scop este protejarea mâinii – aici ne referim la protecția la vânt – o vei aprecia mult în perioada rece. Ca si soluție alternativă, pentru frig, este manșonul încălzit sau mânuși mai groase, speciale pentru frig. Pentru ruperea manetelor, ai o soluție alternativă prin înlocuirea celor clasice cu unele speciale, articulate, ceea ce le permite ca la o eventuală căzătură să se miște fără să se rupă – nu este o soluție garantată, dar foarte probabil nu vor păți nimic. Această din urmă soluție este cumva singura disponibilă pentru motocicletele sport și naked. Handguard-urile și manetele articulate intră în categoria „trebuie să le ai”. Motivul principal este păstrarea capacității de deplasare după o căzătură ușoară.
Să montez proiectoare?
Nu, nu lumina pe timp de noapte este scopul, ci vizibilitatea motocicletei pe timp de zi. Acela este momentul în care ești expus, iar proiectoarele te pot ajuta. ATENȚIE! Majoritatea proiectoarelor deranjează șoferii noaptea și ar trebui să le țineți stinse. Încearcă să alegi proiectoare omologate, pe piață existând variante multiple, care însă nu sunt destinate uzului rutier (vezi proiectoare pentru utilajele agricole). Ca și soluții alternative când vine vorba de siguranță, soluțiile alternative nu prea sunt. Fiecare acțiune este un plus binevenit, dar nu poți spune că înlocuiește cu succes altă acțiune.„Proiectoarele” intră în categoria „MUST”, mai ales pentru un începător, cu mențiunea că unele modele de motociclete nu se pretează pentru a avea proiectoare – motocicletele sport și cele naked – poate în 90% din timp le ai degeaba, dar în cei 10% când ai nevoie de ele, vor face diferența.
Am nevoie de tank-bag?
Îl folosim pentru transportul unor lucruri strict necesare în deplasarea de zi cu zi o sticlă de apă, telefon, un kit de pană, portofel, ochelari de soare și poate un tricou de schimb. Ca și soluții alternative un rucsac mic, o geantă de brâu sau o geantă de picior specifică moto. Fiecare are însă dezavantaje. Astfel, rucsacul îți va da dureri de spate și te va încălzi foarte mult. Borseta de mijloc este soluția practică ce are doar dezavantajul spațiului mic de depozitare. Soluția borsetelor de picior este extrem de periculoasă în caz de accident. Această borsetă se leagă de picior printr-o serie de chingi relativ subțiri care, în caz de accident, pot duce la tăieturi în zona picioarelor. Îți recomandăm să începi cu un tank-bag mic sau mediu. Apoi, în funcție de necesități, te poți extinde către un tail-bag sau topcase, în funcție de preferințele personale și designul motocicletei. Pentru tank-bag, recomandarea este să achiziționezi unul dedicat. Cele care se prind cu magneți de rezervorul motocicletei pot duce la deteriorarea vopselei.
Să îmi schimb parbrizul original cu unul mai mare?
Mulți au tendința de a subestima importanța unui parbriz și a unui set de deflectoare care te protejează. Mai ales când ești începător, modul în care curentul de aer te afectează pare ultima ta problemă. Așteaptă însă primele drumuri lungi și o să înțelegi. Cu siguranță dacă intenționezi să faci drumuri lungi ai nevoie de un parbriz care să te protejeze cu adevărat. Deflectoarele sunt un plus și oferă pentru tine și pasager mai mult confort decât îți poți imagina când nu le folosești.
Să îmi montez genți laterale? Să fie dure sau textile?
Aici nevoia și preferințele de stil au la fel de mare putere de decizie. Dacă vrei să faci ture lungi, nu ai cum să pleci fără spații de bagaje. Nu te teme că se schimbă dinamica motocicletei sau că te vor incomoda gențile. Dacă ai grijă să alegi accesoriile gândite special pentru tipul tău de motocicletă și dacă echilibrezi bine greutatea în ele, totul va fi în regulă. Dacă alegi genți laterale dure sau textile, ține doar de tine, de ceea ce apreciezi ca fiind util dar și frumos.