*Prețul afișat este un preț recomandat, nu constituie o ofertă de preț și nu reprezintă prețul efectiv de vânzare. Prețurile efective de vânzare pot fi diferite de prețurile afișate mai sus. Vă rugăm să vă adresați distribuitorilor autorizați Honda pentru a primi o ofertă personalizată de preț.
*Prețul afișat este un preț recomandat, nu constituie o ofertă de preț și nu reprezintă prețul efectiv de vânzare. Prețurile efective de vânzare pot fi diferite de prețurile afișate mai sus. Vă rugăm să vă adresați distribuitorilor autorizați Honda pentru a primi o ofertă personalizată de preț.
*Prețul afișat este un preț recomandat, nu constituie o ofertă de preț și nu reprezintă prețul efectiv de vânzare. Prețurile efective de vânzare pot fi diferite de prețurile afișate mai sus. Vă rugăm să vă adresați distribuitorilor autorizați Honda pentru a primi o ofertă personalizată de preț.
*Prețul afișat este un preț recomandat, nu constituie o ofertă de preț și nu reprezintă prețul efectiv de vânzare. Prețurile efective de vânzare pot fi diferite de prețurile afișate mai sus. Vă rugăm să vă adresați distribuitorilor autorizați Honda pentru a primi o ofertă personalizată de preț.
*Prețul afișat este un preț recomandat, nu constituie o ofertă de preț și nu reprezintă prețul efectiv de vânzare. Prețurile efective de vânzare pot fi diferite de prețurile afișate mai sus. Vă rugăm să vă adresați distribuitorilor autorizați Honda pentru a primi o ofertă personalizată de preț.
*Prețul afișat este un preț recomandat, nu constituie o ofertă de preț și nu reprezintă prețul efectiv de vânzare. Prețurile efective de vânzare pot fi diferite de prețurile afișate mai sus. Vă rugăm să vă adresați distribuitorilor autorizați Honda pentru a primi o ofertă personalizată de preț.
Test Ride
Caută un dealer
Service
Comparator

Urmează cursuri de perfecționare moto dacă vrei sa fii mai bun ca anul trecut

Perfecțiunea vine din perfecționare, nu din experiență!

Există câteva aspecte care sunt mai importante decât altele când vine vorba despre dezvoltarea noastră ca motocicliști și despre perfecționarea continuă. Poate nu degeaba sunt menționate în toate cursurile și training-urile moto. Unele dintre ele sunt:

Frânarea.

De câte ori nu ați auzit cât de important este să știți să frânați? Ați putea spune că este o banalitate, dar nu este deloc așa. Din fericire, acum toate motocicletele noi au sistem ABS care te ajută și chiar alte funcții care compensează momentele de neatenție sau nepriceperea motociclistului uneori. Cu toate acestea, este esențial să puteți reacționa în cazul unui pericol și să folosiți cu eficiență de 100% frâna spate și cea față. Indiferent ce tehnici și sfaturi alegi să urmezi, esența rămâne certă: exersează frânarea în cele mai diverse condiții și situații, în mediu controlat (nu pe stradă) la începutul fiecărui sezon și apoi de câte ori simți nevoia sau ai ocazia să o faci.

Virajele și countersteering-ul.

Virajele sunt acele puncte din drumurile noastre în care suntem foarte vulnerabili. Nu puține sunt cazurile de care auzim în care un accident moto s-a produs pentru că motociclistul a ratat virajul. Asta nu se întâmplă doar la începători, ci și la experimentați. Dacă termenul countersteering (sau contra- virarea) te face să ridici din sprâncene, este evident ca ai nevoie să studiezi aspectul imediat. În principiu, contra-virarea este o tehnică prin care te asiguri că iei fiecare viraj în siguranță, deținând controlul motocicletei în fiecare moment. La acesta se adaugă adaptarea vitezei pentru momentul intrării în viraj. Acestea sunt punctele în care poți afla cel mai ușor cât de periculoasă este viteza prea mare. Nu în ultimul rând, învață și exersează cât mai mult alegerea și menținerea trasei care te asigură că nu ajungi în contrasens și, mai mult decât atât, că ești ferit în cazul în care de pe celălalt sens un participant la trafic nu își ține banda.

Radarul motociclistului.

Da, îl avem în fiecare dintre noi. Probabil ți s-a spus de nenumărate ori că atunci când ieși în trafic pe 2 roți trebuie să te comporți ca și când ai purta o mantie care te face invizibil și trebuie să ai grijă de tine. Noi mai adăugăm ceva la această idee: trebuie să funcționezi ca un radar viu tot timpul cât ești pe motocicletă. Scanează traficul, anticipează, creează permanent scenarii care să te scoată din situații dificile în cazul în care apar. Nu rata nicio porțiune de drum: banda ta, banda alăturată, contra-sensul, trotuarul, zona din afara carosabilului. De oriunde pot să apară pericole pe care să fii nevoit să le eviți. Există un motiv pentru care motociclismul te ajută să te detașezi de tot și de toate: cere absolut toată atenția ta. Nu e loc de alte gânduri și preocupări. Ai multe de învățat, dar aste nu trebuie să te sperie. Implicarea și dedicarea pe care le solicită motociclismul de la tine fac parte din farmecul lui.

Cele 5 momente

În evoluția ta de motociclist, vor exista câteva momente grele, mai exact 5. Dacă la două dintre ele ai alături de tine instructori moto care te vor ajuta să depășești momentele grele, în cazul celorlalte 3 vei fi singur și va trebui să te descurci cumva. Cele 3 momente sunt: după prima ieșire, după primul incident și după un curs de specializare.

Deși nu pare, trebuie să știi că cel mai periculos moment este cel al primelor ieșiri după un curs de specializare. Vei fi convins că ești mult mai bun decât ești în realitate. Această diferență te face să îți asumi riscuri și să faci manevre pe care încă nu le stăpânești, iar orice schimbare a scenariului de lucru poate deveni fatală, ducând la accident.

Există statistici care arată că, după toate cursurile de specializare făcute pe circuit sau în regim de circuit, rata de accident crește foarte mult. De ce se întâmplă asta? Pentru că, spre deosebire de teama generată de primele ieșiri cu moto, acum mergi mult mai repede, ai deja experiență și ceva ani de motociclism. Asta face ca orice incident să fie mai periculos.