*Prețul afișat este un preț recomandat, nu constituie o ofertă de preț și nu reprezintă prețul efectiv de vânzare. Prețurile efective de vânzare pot fi diferite de prețurile afișate mai sus. Vă rugăm să vă adresați distribuitorilor autorizați Honda pentru a primi o ofertă personalizată de preț.
*Prețul afișat este un preț recomandat, nu constituie o ofertă de preț și nu reprezintă prețul efectiv de vânzare. Prețurile efective de vânzare pot fi diferite de prețurile afișate mai sus. Vă rugăm să vă adresați distribuitorilor autorizați Honda pentru a primi o ofertă personalizată de preț.
*Prețul afișat este un preț recomandat, nu constituie o ofertă de preț și nu reprezintă prețul efectiv de vânzare. Prețurile efective de vânzare pot fi diferite de prețurile afișate mai sus. Vă rugăm să vă adresați distribuitorilor autorizați Honda pentru a primi o ofertă personalizată de preț.
*Prețul afișat este un preț recomandat, nu constituie o ofertă de preț și nu reprezintă prețul efectiv de vânzare. Prețurile efective de vânzare pot fi diferite de prețurile afișate mai sus. Vă rugăm să vă adresați distribuitorilor autorizați Honda pentru a primi o ofertă personalizată de preț.
*Prețul afișat este un preț recomandat, nu constituie o ofertă de preț și nu reprezintă prețul efectiv de vânzare. Prețurile efective de vânzare pot fi diferite de prețurile afișate mai sus. Vă rugăm să vă adresați distribuitorilor autorizați Honda pentru a primi o ofertă personalizată de preț.
*Prețul afișat este un preț recomandat, nu constituie o ofertă de preț și nu reprezintă prețul efectiv de vânzare. Prețurile efective de vânzare pot fi diferite de prețurile afișate mai sus. Vă rugăm să vă adresați distribuitorilor autorizați Honda pentru a primi o ofertă personalizată de preț.
Test Ride
Caută un dealer
Service
Comparator

Mersul pe motocicletă și pregătirea mentală

Probabil ai auzit de multe ori spunându-se că un motociclist bun are o minte echilibrată, un calm care îl ajută în situații limită și un psihic puternic

Ți-a spus cineva vreodată cât de importantă este componenta psihologică în motociclism? Cel mai probabil nu. În școală instructorii abia au timp să predea elementele tehnice. Probabil ai auzit însă de multe ori spunându-se că un motociclist bun are o minte echilibrată, un calm care îl ajută în situații limită și un psihic puternic, care îl ajută să nu se piardă când dă de greu – fie că este vorba de un potențial accident sau de o porțiune de traseu off-road ce pare de netrecut.

Începutul.

Pregătirea psihică începe înainte de a te urca pe motocicletă. Trebuie să fii foarte cerebral și sincer cu tine și să îți recunoști dacă îndeplinești anumite condiții care nu te califică pentru a te urca pe motocicletă: Ești obosit și ai probleme de concentrare; Ești nervos sau trist și nu te poți detașa de ceea ce te frământă; Nu te simți bine, din diverse motive și nu te poți baza pe reacțiile tale în trafic. Oricâtă experiență ai, oricât de priceput ești în manevrarea motocicletei, nu te urca în șa dacă te încadrezi într-una dintre situațiile de mai sus. Dacă o faci, pui în mâna „norocului” o mare parte din siguranța ta.

Cele 4 cadrane

Salvarea vine de la capacitatea ta de a remarca, de a-ți evalua permanent poziționarea și de a reacționa la condițiile de trafic. Radarul motociclistului te ajută: să identifici riscuri în mediul în care te deplasezi; să anticipezi reacții ale pietonilor sau ale mașinilor; să construiești scenarii de lucru; să reacționezi atunci când este cazul. Trebuie să îți imaginezi că ai deasupra capului cadranul unui ceas poziționat astfel încât ora 12 este înainte, iar ora 6 în spate. Cadranul ceasului se împarte în 4 secțiuni: cadranele 1, 2, 3 și 4.

Cadranul 1

Identifici riscuri legate de elemente din afara carosabilului sau de pe carosabil. Identifici elemente din afara carosabilului care îți aduc indicații despre un posibil risc : intersecții, viraje, stâlpi de iluminat (indică o intersecție), copaci (indică direcția drumului), căi de acces, școli, locuri de joacă, zone de umbră pe carosabil care pot ascunde diverse pericole (gropi, pete de ulei etc.); Identifici mașini aflate pe carosabil – mașini pe contrasens ce pot schimba direcția, mașini parcate ce pot deschide ușa în fața ta, mașini care se deplasează în același sens cu tine și se pregătesc să întoarcă, mașini care se pregătesc să intre în trafic, mașini care s-au angajat în depășire; Identifici persoane care pot intra pe carosabil – copii, persoane care se pregătesc să traverseze, bicicliști, trotinete, animale domestice; Construiești scenarii legate de modificarea sau interacțiunea cu riscurile identificate.

Cadranele 2 și 3

Analizezi orice schimbare a riscurilor – o mașină își schimbă direcția, un pieton se deplasează, un biciclist se dezechilibrează.

Acționezi: De îndată ce un scenariu a fost activat, acționezi conform planului de acțiune gândit pentru respectivul scenariu;

Analiză scenariu: Ai aplicat întocmai scenariul, dar au fost elemente surpriză. Reține aceste elemente și include-le în scenariile următoare.

Cadranul 4

Transmiți informații vehiculelor din spatele tău. Poate suna obositor și chiar este. De-asta, când te dai jos din șa, după o zi întreagă de mers cu motocicleta, te poți simți adesea epuizat. Concentrarea pe care o presupune un drum de 200-300 de kilometri cu motocicleta este foarte mare și de cele mai multe ori te lasă fără puteri, dar cu zâmbet la final de zi și cu siguranța unei nopți în care vei dormi dus! Acesta este unul dintre efectele motociclismului.