*Prețul afișat este un preț recomandat, nu constituie o ofertă de preț și nu reprezintă prețul efectiv de vânzare. Prețurile efective de vânzare pot fi diferite de prețurile afișate mai sus. Vă rugăm să vă adresați distribuitorilor autorizați Honda pentru a primi o ofertă personalizată de preț.
*Prețul afișat este un preț recomandat, nu constituie o ofertă de preț și nu reprezintă prețul efectiv de vânzare. Prețurile efective de vânzare pot fi diferite de prețurile afișate mai sus. Vă rugăm să vă adresați distribuitorilor autorizați Honda pentru a primi o ofertă personalizată de preț.
*Prețul afișat este un preț recomandat, nu constituie o ofertă de preț și nu reprezintă prețul efectiv de vânzare. Prețurile efective de vânzare pot fi diferite de prețurile afișate mai sus. Vă rugăm să vă adresați distribuitorilor autorizați Honda pentru a primi o ofertă personalizată de preț.
*Prețul afișat este un preț recomandat, nu constituie o ofertă de preț și nu reprezintă prețul efectiv de vânzare. Prețurile efective de vânzare pot fi diferite de prețurile afișate mai sus. Vă rugăm să vă adresați distribuitorilor autorizați Honda pentru a primi o ofertă personalizată de preț.
*Prețul afișat este un preț recomandat, nu constituie o ofertă de preț și nu reprezintă prețul efectiv de vânzare. Prețurile efective de vânzare pot fi diferite de prețurile afișate mai sus. Vă rugăm să vă adresați distribuitorilor autorizați Honda pentru a primi o ofertă personalizată de preț.
*Prețul afișat este un preț recomandat, nu constituie o ofertă de preț și nu reprezintă prețul efectiv de vânzare. Prețurile efective de vânzare pot fi diferite de prețurile afișate mai sus. Vă rugăm să vă adresați distribuitorilor autorizați Honda pentru a primi o ofertă personalizată de preț.
*Prețul afișat este un preț recomandat, nu constituie o ofertă de preț și nu reprezintă prețul efectiv de vânzare. Prețurile efective de vânzare pot fi diferite de prețurile afișate mai sus. Vă rugăm să vă adresați distribuitorilor autorizați Honda pentru a primi o ofertă personalizată de preț.
Test Ride
Caută un dealer
Service
Comparator

Școlile moto

Indiferent de stadiul în care te afli,
mai jos ai câteva informații de care sigur ai nevoie.

Ofertă există și clienți doritori sunt mulți, dar trebuie mereu să fim conștienți că, de modul în care ne alegem școala moto depinde mult viitorul nostru ca motocicliști.

 

De când poți începe școala moto?

  • de la 16 ani, când ai voie să iei categoria A1 și poți conduce motociclete de până la 125 cc, cu puterea mai mică de 11 kW.
  • de la 18 ani poți trece la A2 și la o motocicletă cu puterea sub 35 kW.
  •  dacă vrei să obții categoria A – cea care îți permite să conduci orice tip de motocicletă, trebuie să ai 24 de ani împliniți sau 20 de ani cu 2 ani de experiență în categoria A2.

Cât durează școala moto?

De când depui dosarul până când îți iei permisul poate dura între 6 săptămâni și 4 luni, totul depinde de eficiența birocratică, de cât de pregătit ești pentru examen, precum și de lucruri neprevăzute, cum ar fi o pandemie globală.

Trebuie să știi că perioada de pregătire teoretică și practică nu
poate depăși 6 luni. După cele 6 luni trebuie să te înscrii din
nou la școală, repetând întregul proces.

Legal, un cursant trebuie să fie prezent la 24 de ore de legislație rutieră, a câte 50 de minute fiecare, și la 26 de ore de condus, a câte 50 de minute fiecare. Perioada de școlarizare nu trebuie să fie mai mică de 4 săptămâni.

ATENȚIE: Oricât de încrezători ați fi în voi și oricât de tentant ar fi să scurtați procesul, încercați să ocoliți școlile care vă oferă “scurtături”: ședințe mai scurte decât prevede programa și poate chiar mai puține decât ar trebui, neorganizarea cursurilor de legislație, grăbirea momentului de examinare, chiar dacă tu nu ești gata. La polul opus există școli care îți oferă cursuri opționale, care te evaluează temeinic în diverse etape, astfel încât în momentul examenului să ajungi cu adevărat pregătit și, mai important, după obținerea permisului să ai curaj să ieși cu siguranță pe stradă.

Nu te grăbi! Este prima lecție a motociclismului. Dacă vrei să ai o viață de drumuri frumoase și în siguranță pe 2 roți, nu trebuie să forțezi nimic.

Cât costă școala moto?

Dacă un curs de bază poate costa chiar și 1.000 de lei, unul cu servicii suplimentare (spre exemplu, cursuri opționale) poate ajunge și la 2.500 de lei. Pentru posesorii de categorie A2 sau B, ofertele practicate de școli sunt, de regulă, mai avantajoase.
Ca să poți începe școala, trebuie să treci de o examinare medicală și psihologică, care poate costa între 150 și 400 de lei. Cele mai multe școli au parteneriate cu cabinete și pot negocia prețuri mai bune. Statul îți va mai cere o taxă pentru eliberarea permisului, de 89 de lei, pe care o plătești la susținerea examenului teoretic. Ca să termini școala, trebuie să iei examenul, iar în ziua examenului vei plăti o taxă de examinare care poate fi între 200 și 400 de lei. Dacă simți că nu ești pregătit, ai mai putea dori niște ședințe suplimentare, în poligon sau pe stradă, care ar putea costa chiar 100-200 lei pe ședință. Dacă vrei să mergi la cursuri cu echipamentul tău, 1.000 de lei s-ar putea adăuga la costul școlii.

ATENȚIE: Nu cădea în plasa celui mai mic preț. Startul vieții tale de motociclist este prea important pentru a face economie la asta. Analizează cu atenție de unde vine acea diferență de preț. Serviciile oferite și calitatea instructorilor de regulă fac diferența, iar tu sigur vrei tot ce e mai bun. Multe școli se laudă cu rata de promovabilitate, dar nu te lăsa păcălit nici de asta. Să iei permisul poate fi ușor. Să ieși motociclist adevărat din școală – asta este cel mai important.

Cum alegi școala moto?

Recomandări sau informații pe net, rețele de socializare, Google search, vloguri, bloguri sau experiențe reale ale prietenilor – acum ai absolut orice sursă de informații la dispoziție. Poți găsi date despre școli și pe motoadn.ro/școli-moto.

Începi să dai telefoane și să faci vizite la școlile care ți se par eligibile conform criteriilor tale (proximitate față de casă /serviciu, cursuri opționale, recomandări, prețuri, etc.). Mergi la sediu și la poligonul unde activează școala.

Cel mai probabil, acum vei putea beneficia și de o ședință gratuită, de demo. Apoi, analizează flota de motociclete! Verifică dacă sunt bine întreținute și dacă ți se potrivește o motocicletă sau dacă ți-ar plăcea să faci școala cu un model anume. Unele școli nu acceptă elevi mai scunzi, unele nu te acceptă dacă nu știi să mergi pe bicicletă, iar altele – nici una, nici alta.

ATENȚIE: Să nu îți fie teamă să pui întrebări. Caută să înțelegi cât mai bine cum se desfășoară pregătirea la fiecare școală. Vorbește cu instructorii, pentru că este esențial să vă înțelegeți, să simți că poți comunica deschis cu ei și să îți inspire încredere. Urmărește de pe margine o ședință moto să vezi cum se desfășoară, câtă grijă au de elevi și ce sentiment îți lasă la final.

Ce presupune examenul moto?

Pentru examenul teoretic moto, subiectele abordate sunt, în mare parte, diferite față de cele pentru categoria B. Așa că da, trebuie să înveți.

Dacă ”iei sala”, cum se spune colocvial, vei merge la examenul din poligon și la cel din trafic. Examenul din poligon presupune parcurgerea unor probe de îndemânare și control al motocicletei. Nu trebuie să greșești și să termini totul în 3.30 minute.

Dacă ai luat și poligonul, urmează testul din trafic. Aici instructorul îți va fi pasager, nu poliţistul examinator. Acesta se va afla într-o mașină de asistență, pusă la dispoziție de școală, condusă de unul din angajații școlii, și va da comenzi către instructorul-pasager prin stații de emisie-recepție, iar acesta le va spune tare către tine.

ATENȚIE: Nu te grăbi să dai examenul moto doar ca să scapi. Dacă îl pici, trebuie să aștepți cel puțin 15 zile reprogramarea și știm că acest termen se poate prelungi uneori mult mai mult. Dacă simți că ai nevoie de ședințe suplimentare înainte de examen, fă-le. Sunt o investiție în siguranța ta, nu o risipă de bani și de timp.

ÎN LOC DE CONCLUZIE

Sunt aspecte în viață unde este vital să nu te lași păcălit, să nu grăbești lucrurile și să cântărești fiecare decizie. Școala moto este unul dintre ele!

Toate detaliile despre un început corect în “cariera” de motociclist îți sunt la dispoziție în Ghidul Incepătorului dezvoltat alături de MotoADN.